Gå til innhold

Anbefalte innlegg

fortvilet situasjon!!!!!!!hadde perm uten lønn fra okt 05 tom juli 06. Skulle begynne i jobb 1.8.06. Pga ny graviditet (termin 6.3.07) medfølgende kvalme og høyt blodtrykk (bruker blodtrykksdempende medisin),ble jeg sykmeldt fom 1.8.06. Begynte i jobb 16.8, men ble sykmeldt igjen 5.9. Pga dette har jeg fått beskjed om at jeg IKKE har krav på fødselspenger.Grunn:må ha inntektsgivende arb. 6 av 10 siste mnd. Går ut i perm 13.2.07,dvs at det mangler 3 dager for å fylle kravet om fødselspenger. + at jeg ikke jobbet sammenhengende i 4 uker før sykmelding. Fy å fy HARMELIG spør dere meg!!!!!!!Ergrer meg noe forferdelig!!!! Taper hundretusener av kroner,å sitter igjen med en engangsstønad. Noen som har innsyn i disse reglene??????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6676466-kan-tape-100tusener/
Del på andre sider

Fortsetter under...

et litt skittent forslag, men kan du snakke med legen din få han til å sette trminen din 3 dager senere og du kan sende inn dette til tk slik at permisjonen din kan begynne senere?

Du er jo ikke sikret for hvis barnet kommer 3 uker før termin så taper du jo likevel men

Jeg har vært oppe i samme situasjon, men det endte godt for meg. Hadde ulønnet permisjon, og begynte i jobb igjen 1.august 05. Hadde termin 16.februar 06 i følge menstermin, og 11.februar i følge ultralyd. Jeg var helt fra meg og sov dårlig i perioder pga det. Trengte jo egentlig å ha termin 21. eller 22.februar for få penger. Ringte trygdekontoret her jeg bor, og traff bare på en spydig megge. Derfor ventet til etter at gutten var født med å søke om fødselspenger (han kom 22.februar), i tilfelle det skulle dukke opp en lur løsning innen jeg skulle ut i permisjon.

Jeg brukte menstermindatoen da jeg søkte permisjon fra jobben. Ingen kan kreve at man tar ultralyd, og det er dessuten bare et gjennomsnitt, ingen eksakt dato. Selv mente jeg, ut fra når jeg antakelig ble gravid, at ultralydterminen ville være for tidlig, og dessuten fødte jeg 14dager over termin første gang. På jobben min var de veldig hjelpsomme, prøvde å finne på ulike løsninger. De ringte bl.a til trygdekontoret i kommunen der jeg jobber, og fikk der beskjed om at DET ER LOV TIL Å JOBBE TRE DAGER INN I PERMISJONEN!!! Arbeidsgiveren min tillot meg å jobbe helt til 1.februar, som da var noen dager etter at jeg skulle gått ut i pemisjon, og siden jeg ikke søkte om penger før etter at gutten var født, fikk jeg brukt 1.februar som permisjonsstart (dvs at jeg akkurat fikk jobbet 6mnd), og fikk også brukt datoen for når barnet virkelig hadde blitt født, altså 22.februar. Søknaden ble innvilget uten noen som helst problemer.

Men du, det er da vel ingen som sier at du ikke kan være sykemeldt i svangerskapet? Du kan vel få en erklæring fra jobben din om at du var ansatt men sykemeldt fra 1.august? Å, nå ser jeg at du skriver noe om å jobbe 4uker sammenhengende før sykemelding... Hmmm

LYKKE TIL!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...