Gå til innhold

Hvor lang tid? Mor signes babyteppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har ikke strikket siden 7. klasse, men vil prøve meg nå. Hvor lang tid bruker man (jeg som ikke kan) på dette teppet? Eks. hvor lang tid på å strikke ca. 2 cm. ...

Skrevet

Heisan!

Det er jo litt individuelt hvor fort man strikker etc. Men det er rettstrikk hele veien og veldig enkelt å strikke. Kjempegodt garn er det også. Rundt teppet kan du hekle på en kant.

Holder selv på med et teppe. Begynte i sommer og når jeg først kom i gang gikk det fort. Fikk litt dilla, men så gav det seg så nå ligger det her fortsatt ikke helt ferdig. Får vel ta det opp igjen en dag og få det ferdig før babyen kommer i februar hvertfall.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg har heller ikke strikket noe særlig. Startet på teppet for en uke siden, har nå strikket over 50 cm. Og da har jeg rekket opp en del... Teppet blir veldig mykt og godt! Gleder meg til å bli ferdig. Først ble jeg litt misfornøyd, syntes ikke det ble så pent. Men det skal jo være "hullete" og nå er jeg veldig fornøyd. Og så stolt over at jeg kan få det til selv!

Skrevet

Er det noen som har en oppskrift eller noe lignende til en heklet kant rundt teppet? Er halvferdig og tenker at det hadde jo vært litt fint da..

Skrevet

Hei, Takk for svar :-) Startet på lørdag og er nå på nøste 4 ( nøstene er på 50 gram) av 4!! fikk litt dilla ja. Er jo sykemeldt så har bedre tid en de som jobber da :-)

Men jeg ar ikke garn fra nøstebarn. Har brukt Alpakka babysilk (ull/silke) og ser ut som det blir mye tykkere en det som er avbildet på Nøstebarn. Noen som vet??

I så fall må jeg jo strikke ett til, men det er helt greit :-)

Skrevet

Nøstebarn-garnet er to-tråds. Jeghar strikket en haug av disse teppene i tre-tråds babyull og tre-tråds babysilk. Det blir jo litt tykkere, men jeg liker de bedre sånn... Synes de andre blir litt slaskete. Men smaken er forskjellig. Hvis du sil strikke ett til i nøstebarngarnet for å se hvordan det blir, så kan du jo bare gjøre det. De er greie å ha de teppene...

Skrevet

Hvilket garn har du brukt da?

Skrevet

Takk. Men du, jeg er ikke helt inn i dette med strikking enda. Men 2 og 3 tråds. Er det hvor mange tråder som er tvinnet til en tråd? I så fall er det mye mer en 3 på alpakka babysilk...

Ser hva du mener med at det kan bli slaskete med det fra nøstebarn. Blir veldig mykt og tykt det jeg strikker nå. Deilig teppe :-)

Skrevet

Med to-tråds og tre-trådsgarn mener jeg at det er to eller tre spunnede tråder somer tvinnet sammen til garnet. Men det trenger egenlitg ikke bety noe for tykkelsen på garnet... Har tykt ullgarn som er to-tråds... Men Baby-ull/silke/balndings osv. garnene har gjerne samme tykkelse på trådene, så da har det litt o si om det er to eller tre tråder som er tvinnet sammen.

De teppene jeg har strikket med garnet fra nøstebarn har gjerne blitt litt sånn dratte og slakete etter en vask eller to, så jeg synes de som er litt tykkere blir finere...

Jeg har brukt flere typer babyull og silke-ull-blandinger... Så lenge det kjennes mukt og godt ut, så har jeg brukt det... (og er i ull eller silke-ullblanding, ren silke og bomull blir for hardt...)

Skrevet

Jeg strikket mitt første teppe før lille ble født og det har jeg brukt veldig mye disse 13 mnd som har gått og kommer til å bruke det mye enda. Jeg har strikket det slik som i oppskriften med 2 tråds merinoull. Har nå strikket ett til søsteren min som venter en liten rett over jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...