Gå til innhold

Hvorfor ikke tre grøtmåltider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at tre grøtmåltider om dagen ikke anbefales, men husker ikke hvorfor. Noen som vet? Lillesnupp her på straks 8 måneder tar ikke puppen lenger, og vil heller ikke ha erstatning. Utfordringen er altså å få i henne melk, vurderer derfor tre grøtmåltider. Dessuten kastet hun opp etter å ha fått noen minibiter med brød til lunsj idag, og lunsj må hun jo ha... Litt i villrede her, sukk. Kjempetrist at hun nekter puppen totalt. Hadde håpet å kunne fortsette til hun runder året, snufs.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å gi et måltid med fruktmos blandet med melk da? Vet ikke hva som er ille med 3 grøtmåltider, men sjansen er jo større for at hun blir lei grøt.

Skrevet

Kan jo prøve å blande fruktmosen med melk også, ja, takk for tipset. Men blir jo skikkelig tynne suppegreier for at det skal bli noe særlig melk av det da. Holder på sånn med middagen også for tiden. Litt redd for at hun til slutt ikke vil ha noenting, fordi alt smaker melk...

Skrevet

HS sa at jeg godt kunne gi 3 måltider grøt i en kort periode,mens vi prøvde å venne han til brød.(han trenger mye mat,men vil ikke ha brød)Vet ikke om det er for ensformig kanskje?men når jeg ga 3 måltider merket jeg at han begynte å gå lei,så nå gir jeg et par biter med brød,også frukt eller melk(er veeeldig glad i melka si han da...er 8 mnd)

Skrevet

3 grøtmåltider anbefales ikke pga.ensidig kosthold,for dårlig ernæring. Det er også ganske tungt til magen. Fruktmos og grønnsaksmos kan du jo prøve?? Drikker hun vann? For med tanke på kalk så kan hun få i seg det også gjennom annet enn melk. F.eks broccoli,makrell i tomat,hvitost . Drikker hun mme da? For det er viktig at hun får i seg nok væske. Vet ikke om dette hjalp deg litt på vei, men får håpe det.

:)

Skrevet

Merkelig, min HS sa ingen ting på at jeg gir 3 grøtmåltider. Gir to forskjellige grøttyper da, fullkorn og havre. Dette er fordi han totalt nekter grønnsaksmos og middagsglass. Han får masse frukt og jeg har begynt så vidt med brødskive, men hun sa at det var bare å gi 3 grøtmåltider siden han ikke ville ha annet.

Skrevet

Tusen takk for hjelp! :-) Hun drikker ganske mye vann, men vet ikke om det er nok. Har ikke vært hard i magen tidligere, men lurer på om hun hadde litt problemer i dag. Mme tar hun overhodet ikke, skal prøve Hipp sin som siste forsøk i morgen, men har ellers prøvd alt som finnes, også ørten typer flasker, tutekopper og vanlige kopper. Tror rett og slett ikke hun er noe glad i melk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...