Gå til innhold

hvor ofte bader dere babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi bader henne hver dag... syns det er et fint kveldsritual... og så elsker hun å bade...;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi bade anna vær dag! som regel.. men så bruke han å være me i dursjen den dagen han ikke bade av å til!

Skrevet

en gang i uka. han er 5 mnd

Skrevet

6 mnd og bader 4-5 ganger i uken.

Skrevet

Bader henne en gang i uka, er redd for eksem og tørr hud.

Skrevet

Dette kommer til å høres fælt ut, men vi bader faktisk ikke babyen mer enn 1-2 ganger i uka. Hvis det blir flere bad er det pga. at det er spesielt behov for det... Sånn gjør vi det bl.a. fordi vi har endel eksemproblemer i familien, og vi ønsker ikke å tørke ut barnas hud med for mye bading. Bading hver dag har jeg hørt ikke er spesielt sunt nettopp fordi det kan tørke ut huden...

Skrevet

2-3 ganger i uken... Å bade hver dag vil tørke ut huden!

Skrevet

Jeg gjør akkurat som du! Bader hver kveld før hun legger seg. Hun nyter det, og blir ordentlig trett og rolig under ritualet. Bader henne bare i rent vann uten såpe etc.

Skrevet

Vi bader ham hver kveld, før kveldsmaten. Han elsker å sitte i badekaret å plaske. Ikke alltid vi har såpe i da. Bruker litt olje i noen ganger for å unngå tørr hud. Synes det er deilig og, at han legger seg ren, og pen ;) Synes selv det er deilig å legge meg etter et bad/dusj. Men er veldig obs på huden hans da - at den ikke tørker ut! Men har kke hatt noe problemer med det.

Skrevet

Huff, en gang i uken hvis hun er heldig:-) Vasker halve kroppen i springen morgen, kveld og ved avføring da...

Storesøster var heldigere, hun badet vel annenhver dag på den tiden...her er det full rulle hver da så glemmer det og rekker det ikke.-)

Skrevet

3 ganger i uka:) Hun er straks 7 mnd!

Skrevet

bader Matilde som er 4 mnd annenhver dag, ikke bra å bade små babyer for mye heller, kan få tørr hud

Skrevet

Godt å høre det er flere som meg. Jeg har og en fra før, så vår sønn er heldig hvis han blir badet en gang i uka.

Men jeg lurer på om det er andre med eldre søsken som har tid til å bade minsten oftere.

Og til alle dere med ett barn: Nyt det at dere har mulighet/anledning/ ork til å kose så mye med babyen.

Skrevet

Skjønner ikke helt problemet med tørr hud når de bader uten såpe og med olje i vannet jeg... Merker man at huden blir tørr er det jo en annen sak,da kan man holde opp, men hvis ikke er det jo bare kos..

hmm...

Skrevet

:-)

Vi har jo forsåvidt tid da, men det blir liksom slik at med nr 1(nå har jeg to nr 1 jeg da siden det er 15 år imellom de:-) så har du god tid, tar masse bilder og alle er tilstede ved hvert bad..men stakkars nr to er som sagt heldig hvis noen husker å fylle opp badebaljen:-)

Skrevet

Hun bades 2 ganger i uken.... også er vi en gang på babysvømming så da blir hun jo dusjet....

blir jo uansett vasket ordentlig morgen og kveld...

Skrevet

Annenhver dag

Skrevet

Ikke tørr i huden i det hele tatt. Bruker noen ganger babysåpe og noen ganger olje. Hun har fin og mye hud. Eneste som skjer når hun er ferdig badet er att hun lukter godt og er blid som en sol=0). Fra hun er 6 måneder skal jeg gjøre det hver kveld.

Skrevet

2 ganger i uka..men når ho har bæsja så spyler eg ho godt i vasken.

Skrevet

Vi bader også hver eneste kveld så langt det er mulig. Han blir sliten og avslappet og sovner mye bedre. Bruker nesten aldri noe i vannet. Gutten har kjempe bra hud på alle måter.

Mine foreldre gjorde det samme med meg når jeg var liten...

Skrevet

kan ikke skjønne hvorfor dere er så redd for at de skal få tørr hud???? datteren min har blitt badet HVER ENESTE dag siden hun ble født...noen ganger til og med to ganger om dagen.... ev en gang i dusjen og en gang i badebaljen.... hun har aldri hatt antydning til å være tørr i huden... vi har av og til litt såpe og av og til olje... men som oftest bare vann...

man får vel ikke eksem av å bade i vann??? vann er jo kjempe reint og mykt og behagelig mot kroppen... ??

Skrevet

jeg slet så utrolig met å få lagt henne om kveldene, så jeg innførte en fast leggerutiner hvor bading hver kveld var en del av det. Nå som rutinene er godt innarbeidet behøver hun ikke bade hver kveld lenger.

Hun er så tørr i huden at hun må smøres hver kveld, så derfor prøver jeg å ikke bade så ofte. Men når hun har vært med meg på trening er har hun ofte kavring og banan i hele håret og er skitten på klærne, og når kvelden avsluttes med grøt fra topp til tå, hiver mamma henne i badet etterpå:) Hun elsker å bade da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...