Gå til innhold

Oktober: Nervøs!!!


Simplo

Anbefalte innlegg

Eg har termin i dag (13.10.06) Eg e blitt så nervøs for fødselen... Men ikkje for at det skal gjere vondt, for det veit eg... Men eg e SÅ redd for det eg ikkje veit... Kan nåken kanskje fortelle litt i detalj te meg? Både ting som skjer før og etter fødselen... F.eks. Så har eg hørt at me må føde morkaka, men det e nåken som seie at me ikkkje må det...

Ka e sant?

Korti får ein mensen igjen????

Håper på svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føde morkaken?? Hm, har ikke hørt om det nei og jeg har nå vært gjennom en fødsel før ;) Men for noen sitter morkaken igjen inni magen og da kan det være vondt når de trykker på magen for å få den ut har jeg hørt... Min sklei rett ut, tror det er mest vanlig...??? Etter en fødsel så har vel de fleste blødninger de første 6ukene etterpå. (en eneste laaaaaaang mens spør du meg, skjønner ikke hvordan folk kan bli gravide igjen bare uker etter en fødsel, ugg) Jeg fikk mensen igjen etter 4måneder, noen får etter 1mnd. Noen etter 2år... Varierer med andre ord!!! (for de som ammer tar det gjerne lengst tid for har jeg hørt, jeg ammet ikke) Før og etter fødsel må vel bare oppleves... Alle opplever det forskjellig, INGEN kunne ha forberedt meg på hvordan det skulle bli første gangen, hver og en får vel en UNIK opplevelse ;) Håper dette hjalp litt da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I detalj; det som skjer er at du får et belte rundt livet som registrerer styrken på riene dine og en elektrode i skrittet som registrerer fosterlyden, så venter du og prøver å gjøre det mest mulig komfortabelt til pressriene kommer. Det jeg gjerne skulle blitt fortalt før fødselen er at da kjennes det som om man må bæsje. Lurt om du tar imot klyster når du kommer på sykehuset fordi det er litt mer behagelig å vite at tarmen er tom og det er riktig at det er en unge på vei. :) For min egen del fikk jeg en ri etter at barnet var ute, det var morkaka som skulle ut. Jeg pressa en gang så var den ute. For de aller fleste er det sånn den forlater kroppen. Men da har du småen din på brystet og tenker antageligvis ikke mer over det enn at det er litt irriterende:)

 

At det var vondt var jeg forberedt på jeg og, men det overgikk likevel mine villeste fantasier. Anbefaler at du tar imot smertestillende. Det gjorde ikke jeg, men blir jeg gravid igjen skal jeg ikke gå gjennom fødsel uten epidural....(mulig det er jeg som er litt mer pinglete enn jeg trodde da..:) )

Lykke til med fødsel og baby:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk alldrig lest svara dåkes, før babyen kom, han kom lørdag 14.10.

Ganske kjapt kom han og... Sjølve fødselen varte vel i 20 minutt...

Så dei hadde ikkje tid til å gi epidural, sjøl om eg ville det!!!!

Men Det var ikkje SÅ farlig som eg trudde... Ikkje var det SÅ vondt heller, men det er jo ganske vondt no etter på...

Riene var vondere enn å presse babyen ut...

Det verste var vel at eg blei klypt, å revnet...

Morkaka måtte eg presse ut, men den var ute på ett lite press å gjorde ikkje vondt i det heile tatt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...