hønsemor Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har så vondt oppe i magen til venstre. Helt innunder ribbeina og så svinger det rundt til ryggen og er vondt til midt på. Særlig om kveldene. Lurer på om det er magesekken som ligger der? Vet ikke, men fint om noen som vet! Jeg har fått vite av noen jeg sier det til at det er press mot ribbeina, men jeg føler det ikke slik. Ribbeina er liksom helt fine de, og hadde det vært det så ville det vel ha gjort vondt på andre siden også? Håper på svar!
ballong Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Er nok ribbena, de blir presset opp og ut, det kan du ikke se...
hønsemor Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2006 tror du det? Men er det ikke rart at det bare er på den ene sida da? Og så bak på ryggen?
to tette og ei badehette:o) Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har det akkurat på samme måte. Og som regel bare på kveldene. Begynte å bli redd for svangerskapsforgiftning jeg, men da har man vel vondt på høyre side??? Er det noen der ute som vet hva dette kan være da?
ballong Skrevet 13. oktober 2006 #6 Skrevet 13. oktober 2006 og babyen ligger gjerne å sparker borti ...det kan godt være på en side, samt at symfyse målene begynner å bli så store at livmoren presser opp og ut..( fra ca uke 36). Men har du så mye vondt kan du jo ringe legen for en sjekk.
Larviksjenta. nr4? Skrevet 13. oktober 2006 #7 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har det også sånn bare på høyre side som regel.. vært så vondt at tårene har sprutet noen gangerm ble også lagt inn på sykehuset for det, og der trodde overlegen at den er babyen som klemmer på tykktarmen min sånn at det ikek blir fri gjennomgang.. Tar derfor lactualose hver dag og etter jeg begynte med det, så har det hjulpet ganske. Lactualose er forresten flytende fiber og fåes resept fritt på apoteket.
orbit Skrevet 13. oktober 2006 #8 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg var inne på sykehuset ei natt fordi vi trodde ting var på gang. Jeg hadde vert plaget av mye press og omtrent det samme som du forklarer..Jm lurte på om jeg hadde mer vondt på ene siden og noen flere spørsmål som jeg ikke husker helt nå ( var ganske fjærn da). Men hun lurte på om jeg kunne ha fått svangerskaps forgiftning, men det hadde jeg ikke...Vet ikke om dine smerter er tegn på dette, men hadde jeg vert deg ville jeg ha sjekket det.. Som legen min sier, bedre med et spørsmål for mye enn for lite..
hønsemor Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 13. oktober 2006 Så dere mener jeg skal kontakte legen da? Eller skal jeg kontakte sykehuset? Jeg nevnte det nemlig for legen for to uker siden og da virket det ikke som om det var noe å snakke om for hun sa liksom bare i forbifarten at "ja det er vel litt press"... Ble ikke så klok jeg da.
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 13. oktober 2006 #10 Skrevet 13. oktober 2006 jeg har det sånn frempå men på høyre side.. spesielt når jeg sitter..blir noe bedre når jeg ligger.. hvordan er det med deg- bedrer det seg i noen stilling?
Larviksjenta. nr4? Skrevet 13. oktober 2006 #11 Skrevet 13. oktober 2006 Er du bekymret og har veldig vondt vilel jeg ringt legevakta jeg.. det kan jo være nyre bekken betennelse også.. (vi gravide får jo veldig lett urinveisinfeksjon) Det var det første de sjekka på meg.. Bedre å ringe å få det sjekka enn å gå sånn.. *trøsteklem*
Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #12 Skrevet 13. oktober 2006 Nyrebekkenbetennelse kjenner man ikke der! Det har jeg hatt, og det kjenner du på ryggen lenger nede! Kanskje det bare er livmora som presser på ribbeina som de andre svarer! Vi er jo ikke eksperter, hvis du vil kan du jo ringe føden, det er døgnvakt på telefonen og!!!
hønsemor Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #13 Skrevet 13. oktober 2006 Det er bedre når jeg ligger og spesielt viss jeg ligger på venstre side på sofaen med pute under armen viss dere skjønner. Da får jeg en svai slik at det er bedre plass på det vonde stedet. Når jeg tenker meg om pleier det ikke å være vondt når jeg legger med om kveldene og "magen" får roet seg ned. Jeg kvier meg for å ta kontakt med legevakt, føden for dette for jeg vil ikke være hysterisk. Uff tåpelig jeg. Dessuten har jeg en liten toåring sovende i huset, så jeg kan i utgangspunktet ikke gå herfra... hmm
orbit Skrevet 13. oktober 2006 #14 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg ringte til Jm på sykehuset, hun er der 24t. Da finnere dere ut over telefon om du skal komme inn til sjekk eller hva som vil være det beste for deg. Du skal hverfall ikke gå å være bekymret.
hønsemor Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #15 Skrevet 13. oktober 2006 Takk for mange svar. Jeg får vel prøve å kontakte noen og snakke med de. Har ikke vært så veldig bekymret for jeg har liksom følt at det ikke er magen og den lille det er noe med, men vet jo ikke. Er ikke lege selv...
Larviksjenta. nr4? Skrevet 13. oktober 2006 #16 Skrevet 13. oktober 2006 fått snakket med noen?? åssen gikk det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå