Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor aktive er ders krabater på rundt 6 mnd? Ligger de lenge aleine på gymmatte/gulv for eksempel?Min har ikke begynt å krabbe ennå og jeg syns det er vanskelig å vite hvor mye jeg skal aktivisere/stimulere. Vil jo at han skal lære seg å leke alene og...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tulla er 4 måneder ligger alene å leker med lekegym og de andre lekene sine. Jo mer hun gjør det jo mer forstår hun hvordan de fungerer. Har ligget slik siden hun var 2 måneder. Startet med noen leker nå har hun mange og elsker det. Hun sier ifra når hun ikke vil mer.

Skrevet

Hun her har vel et ganske høyt aktivitetsnivå kan man si. Kryper allerede, øver seg på å sitte og på å reise seg opp (!). Vi har ikke gått inn for å lære henne noe som helst. Hun låg en del under babygymmen fra 2-4 mnd. Etter det har hun lagt mye på magen. Hun liker det veldig godt, og begynte å åle seg når hun var ca 5 mnd. og krype noen dager før hun fylte 6. Men etter hva jeg har forstått, så er hun litt over gjennomsnittet der..

Og det som er flott etter at hun ble så aktiv, er at hun slokner mellom 19-20, i stedet for mellom 21-23 som hun gjorde før ;-)

Hun kan være ganske lenge på gulvet om hun er opplagt, dvs om hun ikke er sulten eller trøtt...

Skrevet

Heisan!

Snuppa er 6 måneder. Hun er rimelig aktiv - sitter ikke 5 minutter rolig på fanget lenger. På morgenen, når hun er uthvilt, er hun flink til å leke for seg selv. Ligger på gulvet eller i lekegrinde med lekene sine, og er kjempe fornøyd. Utover dagen er det ikke så spennende å leke alene. Hun kan godt være på gulvet og leke, men vil helst at jeg skal sitte ved siden av henne og være i nærheten. Maks 10 minutter alene utover dagen! Snuppa krabber ikke ennå, men hun ruller begge veier. Hun har skjønt at hvis hun ikke rekker frem til en leke, så ruller hun bare en runde til. Hun åler seg fremover også hvis det er en spennende leke foran henne. I tillegg til å leke på gulvet, pleier jeg å lese for henne. Hun er veldig opptatt av bøker, sang og regler.

Skrevet

Lillegutt på snart 6 mnd (en uke til...) er veeeeeldig aktiv!!! Han sitter omtrent ikke i ro. Ligger ganske mye på gulvet å leker, både alene og sammen med en av oss. Han ruller begge veier og åler seg veldig langt. Han kan få tak i alt, samme hvor langt unna det er, så må passe på nå =) Han har stått på alle fire og gynget i ca to mnd, så venter bare på at han skal skjønne hvordan denne krabbingen foregår... Vi gjør vele gentlig ingenting for å stimulere til utviklingen, han har bare liggi på gulvet og prøvd seg frem på egenhånd, også har vi lagt lekene litt unna han slik at han måtte jobbe litt for å nå dem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...