Traveltobarnsmor! Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 min gutt har melkeallergi og intoleranse. men jeg er sikker på at han er allergisk mot andre matvarer også.når får eg testet han?han er 7,5 mnd og tok intoleranse test da han var 5 mnd. men hørte at de egentlig ikke testet i den alderen...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 De kan teste i den alderen. Vesla ble testet da hun var under 2 mnd. Men hva er det han har ... melke allergi eller melkeintoleranse?
Traveltobarnsmor! Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2006 Han har begge deler. Grunnen til at eg vil teste han er at no når eg tester ut ulik mat har han fått eksem og oppkast tilbake. Synes det er kjipt å måtte finne ut at han ikke tåler det vpå den måten. Prøver selvsagt en og en ting og det går stort sett bra. Men nå var det noe som gjorde utslag igjen sånn plutselig.
allergibarn Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 de kan teste spedbarn, men de kan ha allergier som ikke slår ut på testen fordi de har så mye antistoffer i kroppen. Vi lurer på om sønnen vår har eggeallergi, men legen vil bare at jeg holder meg unna ALT som inneholder egg - så skal vi provosere og se hvordan han reagerer på egg om et par måneder igjen. Hatt mistanke siden han var 3 mnd, nå er han 6 mnd - og legen skal vurdere etter 8 mnd kontrollen om han skal prikktestes. Mange mener at provokasjon gir bedre svar enn prikktest... han får eksem av både egg, fisk og nøtter... og jeg holder meg unna melkeprodukter da han hadde mye sprutgulp tidligere og oppkast når jeg økte inntak av melk. Har ikke prøvd det igjen nå... pyton å ikke få et svar, men jeg holder meg unna de produktene så får vi se. Prøv å skriv ned hva du spiser (hvis du ammer) og hva han spiser så ser du nok fort et mønster. Det kan være han reagerer på gluten??
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Vi var på sykehuset idag og testet datteren vår på 8 mnd. Først ble det tatt prikktest mot melk, egg, hvete, nøtter og fisk. Hun reagerte kraftig på melk og egg, så det ble også tatt blodprøver for å teste grundigere.Skulle teste igjen om et år, for å se hvordan hun reagerer da-legen sa at 85 % av barna vokser det av seg innen 5 år.
Traveltobarnsmor! Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2006 måtte dere henvises av fastlegen?eller kan helsestasjonen henvise til sykehuset?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå