Gå til innhold

Gode bøker om baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg fant ut at vi burde finne ut litt mer om småbarn. Litt pinlig å stå i barnebutiker uten anelse på hvor lenge en trenger ei vogn og hvor store barn er når de er ett år.. SÅ jeg kjøpte Gro Nylander "Mamma for første gang". Bladde litt i den nå, og isj og isj. Der virket det ikke noe gøy med barn. Noen som har forslag til ei morsom bok hvor det står litt om hvor hyggelig det er å ha barn, og ikke så mye om hvordan det er å bli sydd og ha vonde brystvorter og en skrikete baby?

Skjønner jo at det er greit å få tips om hvordan en skal fikse på kjipe greier, men akkurat ønsker jeg med en søt bok om når babyen smiler, ruller rundt og slike hyggelige ting.

Skrevet

Barnets tre første år

Daphne Metland

Å få barn er kanskje den mest gjennomgripende forandringen i livet ditt, og fører med seg en rekke spørsmål. Her er boka som hjelper deg på veien. Den er lettlest og konkret og dekker det meste av det du kommer borti som småbarnsforelder når det gjelder barns vekst, utvikling, sykdommer og stell. I dagboken til barna på de ulike aldrestrinnene kan du lese om hvordan andre foreldre opplever hverdagen, og om hvordan barn spiser, sover, leker og lever. Bakerst finner du en fyldig oppslagsdel og barnesykdommer fra A til Å.

Er om de 3 første årene

Skrevet

Jeg hadde en ok bok forrige gang, som heter Forstå og stimuler barnets utvikling, av Richard C. Woolfson. Er ikke nødvendigvis en supersøt bok om babyer, men tar for seg mnd for mnd i utvikling fra fødselen av, hva barnet er i stand til og hvordan du kan stimulere det. Går på både motorikk, sosiale ferdigheter osv.

Lettlest og grei! Og gir gode tips til samhandling som en gjerne ikke tenker på selv... :0)

Skrevet

Takk! Har lest litt til i Nylanderboka. Virker som den beskriver kasus først, og så analyserer situasjonen. Det er vel vanlig i medisin å gjøre det slik, men jeg har mer lyst til å lese mer generelle betraktninger uten at det skal være bundet opp til kasus.

Moren min mente at det smarteste var å lese en bok om motorisk utvikling, for da skjønte en hva som var normalt uten å bli alt for skremt over alt som ikke virker.

Jeg skal sjekke ut de bøkene dere anbefaler! Og tar gjerne imot flere tips:-)

Skrevet

Jeg kjøpte Nylander jeg også, men det var den dere På vei. Triste greier sprø du meg. Blir deppa av den boken.

Skrevet

Gutsbestebarn, puh! Så glad jeg ble for at noen andre ble deppa over hvordan hun skriver. Da er det kanskje ikke jeg som er sær:-)

Når jeg etterhvert er blitt ekspert på små barn skal jeg skrive en hyggelig bok for foreldre som ikke vet noe som helst. Nærmest som en bruksanvisning. Feks "før barnet blir født bør du reservere en vogn. Det beste for marsbabyer er en kombivogn fordi bla bla bla". Videre skulle det stått noe sånt som "marsbabyer trenger ikke voksipose med det samme fordi bla bla bla". Hadde ikke det vært genialt. Jeg trenger rett og slett en bruksanvisning her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...