Gå til innhold

Da var siste arbeidsdag unnagjort, og jeg er "tvunget" arbeidsledig....:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var min siste dag på jobb, og jeg jobber i barnehage så var skikeklig trist, alle barna hadde tegnet til meg og jeg fikk masse klemmer og streng beksjed om å komme masse på besøk, ihvertfall når babyen kom. De har vært så opptatte av den lille i magen min:)

Er i kjempe form og kunen gjerne tenkt meg å jobbe mer men pga. trygdekontorets teite regler så ødelegger jeg bare for meg selv hvis jeg fortsetter å jobbe mer nå....(lang historie). Derfor blir det plutselig 2.5mnd fri på meg...skjønner ikke hvordan jeg skal få dagene til å gå. Noen hjemmeværende med gode forslag? Sambo skal også være borte en mnd i utlandet så da blir jeg heeelt alene.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken merkelig regel hos trygdekontoret er det du er offer for?

Skrevet

Ja det kan du si....som sagt lang og innviklet historie, men alt skyldes i bunn og grunn at jeg tjente 6000 for lite i fjor(var lærling) til at jeg får dagpenger for det jeg ikke har jobbet nå den siste tiden(ikke hatt fast stilling). Tjente greit fram til august, men flyttet så og skiftet dermed også arb.forhold. Da blir det pga. de manglende sykepengene mine, regnet grunnlag ut fra kun de siste måneders jobbing, altså mitt siste arbdeidsted. Ikke den reglen med de beste seks av ti mnd.

Jeg har jobbet endel de siste to månedene, men nå gikk kontrakten min ut og det eneste de kunne tilby meg var en fast dag i uken+sykevikar. Men umulig å si hvor mye det blir. Meget sannsynlig mindre enn det jeg har jobbet til nå. Derfor kan jeg ikke jobbe og risikere at jeg drar ned mitt eget gjennomsnitt.......hvis du skjønner?:) Da er det bedre for meg å ikke jobbe i det hele tatt og at de kun regner ut fra august og til nå.

puh, skulle prøve å gjøre en lang historie kort men det gikk visst ikke:)

Skrevet

Jeg tror jeg forstod. Byråkratiet kan være merkelig og urettferdig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...