Gå til innhold

Hvor ofte og hvor mye Lecitin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har vel klumper/kuler stort sett hele tiden sin jeg synes er vanskelig å bli kvitt. Litt redd jeg holder på å få noe brystbetennelse også, vondt etter jeg har ammet. Verst i et område på det ene brystet. Noen gode tips annet enn massasje og varme?

Altså tre (til fire) kapsler per dag. Pass å få tømt brystet hver andre time, og ihvertfall en gang på natten, pump hvis du må. Haken til barnet mot klumpen, stå på alle fire over barnet på dobbeltsenga hvis det er et merkelig sted.

Får du tømt hele puppen myk, så kan du legge på et kaldt omslag i 10-15min, der det var ømt. Paracet hjelper deg å utstå smerter ved behandligen.

Kanskje du vet det allerede, men ikke ta alle kapslene på én gang, fordel dem på måltidene utover dagen (døgnet). De skal tas med mat.

Jeg er også plaget med gjentatte kuler i brystene, de dukker opp når jeg ikke har holdt meg varm nok, har hoppet over en pupp e.l. Massasje, varme etc. hjelper ikke for å bli kvitt kulene fullstendig hos meg, men siden jeg tar 3 kapsler lecitin daglig forsvinner de gradvist. Prøver å ikke bli lei og stresset når de kommer...

Så du og mamman får lett kuler? Berre det går for lang tid,, og særlig vist ikkje brystet blir heilt tømt av amminga, så kjem de.Men eg pleier å hand mjelke meg etter amming.Heldogvis så har eg ikkje sånne kjempe menger med mjelk lenger, sjølv om det er mykje mjelk til ein så stor gut.Drikker ikkje så store mengder uten om enda nei..(han er to år.) Nesten litt flau over å sei det, men me koser oss, sjølv om det er bale de periodene brystene blir så veldig tette .

Prøver akupunktur no.Har krokete mjelkeganger, og kanskje arrvev etter bb i brystene.

Annonse

Til Anonym

Det er beundringsverdig at du ikke har gitt opp ammingen, og fortsatt til tross for gjentatte kuler, og nå er gutten din 2 år - gratulerer! Jeg hadde samme problem med nr.1, men ga heller ikke opp å amme henne til tross for gjentatte kuler, store smerter, vasospasmer, bb etc. Ammet henne til hun var 15 mnd, ville gjerne ha fortsatt, men hun avvente seg selv da jeg ble gravid med nr.2, melka smakta da "helt pyton" så det ut til, he he... Hadde ikke trodd at jeg ville ha samme stå-på-samme-hva holding til ammingen med nr.2, men det har jeg, og satster på fullamming til 6 mnd, deretter pupp så lenge han vil ha :o)

Håper akupunktur hjelper for deg, jeg hadde litt nytte av det med nr.1. Jeg lurer på å gå til homeopat pga eksem, h*n kan kanskje hjelpe med ammingen og, hvem vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...