firemerkersmør Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Noen som har prøvd disse? Er de bra? Veldig billig i hvertfall
mamma`n til petter&ada Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 jeg synes de er veldig gode:)
*Kleopatra Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg synes de er helt topp! Men jeg har ikke av noen andre merker, så får jo egentlig ikke sammenlignet... Men er fornøyd ja, og det er jo så billig.
1+1=2* Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg er kjempefornøyd med ullbodyene og longsene jeg har kjøpt på H&M. Har også flere ullbodyer fra Nøstebarn og Janus. Synes kvaliteten fra H&M er like god, om ikke bedre :-) Og så er det jo superbillig...
Luca Skrevet 13. oktober 2006 #5 Skrevet 13. oktober 2006 Hva er egentlig superbillig? Har ikke sett de, så bare nysgjerrig på pris..
1+1=2* Skrevet 13. oktober 2006 #6 Skrevet 13. oktober 2006 Superbillig var kanskje å ta litt vel i. Mener prisen er 89,- pr. del. Dette er det rimeligste jeg har sett. Kun hvitt ullundertøy som jeg har funnet på H&M. Ulempen er at bodyen har kort arm (jeg liker best med lang arm, for da slipper jeg å ha genser utenpå).
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 13. oktober 2006 #8 Skrevet 13. oktober 2006 de har med lang arm på Hm asså,vi har flere derfra...det er bare ikke kommet inn i butikkene enda(for vinteren). jeg syntes de blir fort nuppete/stygge...men de er holder lenge og tåler masse. syntes de fra cubus blir fort hullete. liker godt de fra babyshop...et minus med hm er at jeg aldri har funnet longs med fot, så da blir det janus ullstrømpebukser jeg kjøper....de koster også under 100 kr, tror det er 89. ihvertfall på bogerud.
-carina- Skrevet 13. oktober 2006 #10 Skrevet 13. oktober 2006 Tror ulltøy på H&M er Superwash? (Har i alle fall hørt så, ikke sjekket selv!) Og da er det jo kjemisk behandlet for at man skal kunne vaske det på 60 grader... De som er tilhengere av økologiske produkter mener i alle fall at det ikke er like bra. Har ikke selv gjort meg opp noen mening. Kjøpte ull-strømpebukser fra Janus på Bogerud, de kostet 89,-. Ull-body fra Janus kostet 149,- ... Ikke så gal pris det heller. Men det kan bare vaskes på 40 grader ullprogram...
Tigergutt Skrevet 13. oktober 2006 #11 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har bare ullklær fra H&M. Jeg er kjempe fornøyd med dem, men kan selvfølgelig ikke sammenligne med andre siden jeg kun har dette.
langevipper Skrevet 13. oktober 2006 #12 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg var på H&M og kjøpte ullklær til Oda i dag, hørte på radioen at vinteren ikke er så langt unna:-( Men kjøpte også masse ole brumm klær til henne, er visst blitt helt frelst...farlig å handle klær til Oda på H&M...hehe
cielo *to barns mamma* Skrevet 14. oktober 2006 #13 Skrevet 14. oktober 2006 Blir litt nysgjerrig her... Hva mener dere med at ull-tøyet er bra ? Hvordan vet dere at det er bedre enn bomull?? Har tøyet blitt vått og dere har kjent om det har blitt kaldt feks? Jeg har prøvd mye forskjellig til datteren min, og det eneste jeg er fornøyd med (som ikke har blitt kaldt når det er vått) er nøstebarn. Det er det som skiller ull fra bomull, at det varmer selv om det er fuktig, er veldig viktig om vinteren. Mener ikke å være spydig altså, lurer bare på hva dere legger i at det er bra. Har aldri prøvd ull-tøyet til H&M og hvis det er bra, prøver jeg det for det er billig ja!
mai mammaen til to Skrevet 14. oktober 2006 #14 Skrevet 14. oktober 2006 jeg har kjøpt ull klær på sparkjøp... tom og trine..der har de med lange ermer....til og med rosa. koster bare 89 kr for body og 49 for strømpebukse...har også kjøpt en med ull og silke.den kjennes helt hærlig ut.... var på cubus og kjøpte en ull body og.. den er med bomull inni og ull utenpå (sånn at den er helt klø fri)....men klø fri skal tom og trine sine være og....
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #15 Skrevet 14. oktober 2006 Ull er ull. Det finnes ikke Nøstebarnsauer og Spar Kjøp sauer. Nøstebarn sine ullklær er vel kanskje litt tykkere (det burde de i alle fall være til den stive prisen). Hvordan vi vet det er bedre enn bomull? Ull ER bedre enn bomull.
Luca Skrevet 14. oktober 2006 #16 Skrevet 14. oktober 2006 Hehe, tror heller ikke sauene har stemplet Nøstebarn eller Sparkjøp i panna der de surrer rundt på beite:-) Så ull er ull i utgangspunktet ja. Men det er jo hvordan det behandles etterpå som avgjør hvordan det ferdige resultatet blir da vet du frøken... Nøstebarn sine ullklær er ubehandlet ull med stort innhold av Lanolin. Det meste annet er superwashed, dvs behandlet og kan vaskes på maskin. Denne ulla har ikke samme effekt som ubehandlet, så da må jo hver og en avgjøre hva man ønsker. Har mest Nøstebarnull, men også Janus og Joha.... Så Nøstebarn sine klær er ikke tykkere som du antyder, det er ikke kvantitet det går på her med kvalitet:-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #17 Skrevet 14. oktober 2006 Superwashed, okai, og så har vi ubehandlet med stort innhold av lanolin. Men er lanolin noe tilsatt eller er det i ulla fra før? Og så skriver du at den ene ula ikke har samme effekt som den andre. Men hvordan da mener du? Holder den superwashede mindre på varmen? Jeg mener ikke være spydig, men jeg vet ikke noe om dette og har bare erfaring med noen fra sparkjøp, og så noen jeg kjøpte i fjor på cubus, peanuts tror jeg det het. Det virket bra. Men nå har jeg sett litt på prinsesseull serien, eller "koster den mer enn den smaker"?? Betaler man nyyye mer enn nødvendig for "merke"-ull??
Luca Skrevet 14. oktober 2006 #18 Skrevet 14. oktober 2006 Sakset et lite avsnitt fra Nøstebarn sine sider: Ullplagg fra Nøstebarn trenger ikke å bli vasket før bruk. Plagget er laget av naturmaterialer i ubehandlet ull eller blanding ull og silke - fri for kjemikalsk behandling. Det inneholder lanolin (ullfett) - et naturlig middel som bryter ned bakterier. Plagget vaskes derfor sjeldnere enn andre plagg. Etter bruk henges plagget opp til lufting og vaskes når det er flekkete eller ikke virker ”friskt” lenger, oftest etter uker/måneder Så lanolin er naturlig i ull, superwashed er behandlet slik at den tåler mer i vask feks. Så ull som er ubehandlet isolerer mer og er en "bedre" ull vil jeg si da. Men nå er ikke jeg noen ullekspert her, så du spør litt mer enn jeg aner.-) Har som sagt av begge typer, og syns klær fra Nøstebarn er bedre. Men de kan ikke vaskes så hardt som annen ull, så man må velge hva som passer. Det blir litt feil å kalle det merke-ull, for jeg mener du får det du betaler for. Prinsesseullserien er vel ikke så veldig dyr syns jeg, 199 for bukse feks, så her får du vel også for det du betaler for. Snuppa her har flere plagg herfra, og vi er veldig fornøyde. Dette er klær som kan vaskes hardere og som holder seg like fine...så de kan ikke sammnlignes med klær fra Nøstebarn....men bra til sitt bruk.
sneipen <3 snuppa Skrevet 14. oktober 2006 #19 Skrevet 14. oktober 2006 jeg har ikke prøvd ull-klær fra hm,men fra cubus,sparkjøp og nøstebarn. nøstebarn er garantert best!! selv om guttn min blir våt om natta,blir han ikke kald med nøstebarns natt-drakt slik han blir med de andre ull-og bomullsklærne. så jeg sverger til nøstebarn,selv om de er dyre=)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #20 Skrevet 14. oktober 2006 KONKLUSJONEN må da bli følgende. h&m, cubus, sparkjøp, har ullklær som tåler mer vask, men som ikke er like isolerende. Men nøstebarn, janus, ol har ubehandlet ull som kan vaskes mindre, men isolerer bedre..... Blir det sånn å forstå? Jeg har foresten body og str.bukse fra sparkjøp, og den strømpebuksen nupper så fælt.....håpløst å ha til kjole feks.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #21 Skrevet 14. oktober 2006 Vi liker peanuts, vi har fått til bursdag, tror det er fra cubus, er ullklær fra peanuts bra da? Og er ull og silke BEDRE enn bare 100% ull?
Luca Skrevet 14. oktober 2006 #22 Skrevet 14. oktober 2006 Det er litt svalere feks om sommeren, og så klør det mindre for de som er helt sensitive....men vanlig klør jo ikke da, men liksom enda "mindre" Og så er det litt mer slitesterkt tror jeg....
Skapulfen Skrevet 14. oktober 2006 #24 Skrevet 14. oktober 2006 ,tenk å kjøpe sånn dritt som ull på h&m!det kunne aldri falt mg inn,her går det bare i nøstebarn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå