Gå til innhold

Hvor store er babyene deres.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 33 og fikk vite et babyen min veier rundt 1600 gram og hadde da et vekstavvik på - 14%.

Vet dere andre hvor stor babyen deres er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne ønske jeg fikk vite noe sånt.. er i uke 31 og lege og jordmor sier aldri noe sånt:/

Må du gjøre noe spesielt framover pga vekstavviket?

Skrevet

Jeg var på UL i dag, og da ble lilleguttmålt til å veie 3000 gram akkurat. Er 36+5 nå og legen sa det var akkurat passe stort og at til termin vil han da være ca 3600 g.

Gjest leelu23 m/ gutt 25.11
Skrevet

vet ikke hvor stor han er nå nøyaktig- men over 3 kg hvertfall.. han er regnet til å være mellom 4 - 4,5 ved fødsel :)

jeg er i uke 35

Skrevet

Jeg var inne på ekstra ultralyd da vekstavviket ble oppdaget. Skal på en ekstra kontroll i uke 37 for å sjekke veksten. Alt var bra med babyen, men det er klart at det ikke er noe gøy å få høre at han har et vekstavvik på -14 %. Fikk høre at det kunne komme av to grunner: at det er genetisk eller at han ikke tar til seg nok næring.

Skrevet

Hei

jeg var til kontroll i uke 39 og babyen ble estimert til 2700 og vekst avik på 38% men han mente det ikke var noe galt :-)

Skrevet

JM antydet at baby var ca 2,7 kg nå, er i uke 36+5.

Holder baby seg til termin blir den ca 3,3kg el noe rundt der..

Skrevet

Ok. Skjønner det ikke er noe gøy å høre.. Håper han tar til seg nok næring! håper alt går bra:)

Skrevet

Jeg var på sparketest i dag pga lite liv. Da målte de at babyen var 3000gr (uke 37) sa jeg låg over med 5% Kom til å bli 3700gr hvis fullgått. Men han sa det ofte var en feilmargin på 10%

Skrevet

Babyen min har et vekstavvik på -19,5 % Var da estimert til rundt 3 kg... Er i uke 39. Blir fulgt ekstra opp pga det i tillegg til lite fostervann. Fikk også vite at det enten var genetisk liten baby, eller baby som hadde fått lite næring fra morkaken.

Skrevet

Forresten hadde samme baby et vekstavvik på 15% i uke 30 uten at det ble nevnt under UL.

Skrevet

Gutten vår hadde et vekstavik på -15% i uke 30 og på kontroll 3uker senere regnet legen med at han ville bli 3650ved fødsel. I går var vi på Ullevål for sjekk om tidlig vannavgang og han er nå -8%. Tror nok de vokser litt i rykk og napp, det viktigste er jo at de blir der til termin for å godgjøre andre viktigere ting enn vekten.

Vi var og er ingen kjempervi heller. Far var 3100g og jeg 3200g.

Skrevet

Har rett og slett ikke peiling på hvor stor babyen min er jeg. Har ikke vært på UL siden den ordinære i uke 19 og er nå i uke 39.

Det eneste jeg vet er at når jordmor kjente på magen min forrige uke, så kunne hun si at babyen min i hvertfall ikke var liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...