Gå til innhold

Trenger litt flaskehjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest den store flaskedebatten her inne, har jeg funnet ut at det er på tide å ta meg sammen og få gutten (på tretten måneder) av flaska... Han drikker ikke melk av tåteflaske, men lunkent vann (vet det høres en smule merkelig ut, men han får nå i allefall ikke hull i tennene av dette...). Han kan å drikke av tutkopp også, men drikker ikke i nærheten av like mye som når han får flaske. Derfor har det endt opp med at han får en flaske lunkent vann på senga før formiddagsluren og ettermiddagsluren.

En eller annen gang må han jo slutte med flaske, og nå trenger jeg gode råd for å få i ham nok veske uten tåteflaska.

Alle gode (og ikke fryktelig kritiske;-)) råd mottas med stoooor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på her jeg.

Min er 1 år og alle sier at han er for stor til å bruke flaske.Får den til legging på formidagen for nå har vi slutta med smokk også er det en liten flasketår på kvelden etter grøten.Kan godt gi tutekopp men han drikker ikke like mye da.

Har gitt han nestle drikk...med sugerør og den tømmer han fort.Men kanskje det bare er trass at han ikke gidder å drikke av tutekoppen?Må jo finnes en løsning?..er vel bare å slutte..så drikker de når de er tørste..eller?

Skrevet

Ja de drikker når de blir tørste.

H*n vet at hvis h*n bare nekter litt, så får han flaske isteden. Sånn var det her. Han prøvde seg. =) Og etter noen dager, drikker han problemfritt fra både tutekopp og eget glass. 14 mnd.

Og nå som det ikke er varmt lenger, trenger de ikke den samme mengden drikke, så derfor er det en fin tid å lære dem at drikken ikke lenger kommer fra flaske.

Lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...