Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Sønnen min har hatt laktoseintoleranse så vi har hele tiden gitt han soyayoghurt. Men, nå ser det ut som om han vokser det av seg og da kan vi begynne med vanlig yoghurt. - HURRA;-) Derfor lurer jeg på hva dere gir barna deres? Vil jo gjerne gi noe med lite sukker og uten kunstig søtningsstoff siden det siste ikke skal gis til barn under tre år. ( han er snart to)
Gjest mphs Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Hvis jeg gir yoghurt kjøper jeg naturell og blander i litt fruktmos selv.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Vi bruker naturell yoghurt - enten alene, eller med litt kanel, eller med frukt most. Dermed blir det null sukker i yoghurten! - og selvfølgelig ikke tilsetningsstoffer.
Ella i farta Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har gitt litago og vanlig tine yoghurt...og så har jeg gitt youplait youghurt. Blir litt hipps som happs....hjemme hos oss blir det ikke en masse sukker allikevel, så det spiller ikke så mye rolle om han får en youghurt med sukker av og til
Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #5 Skrevet 13. oktober 2006 gir som regel youplait el safari yoghurt....
Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #6 Skrevet 13. oktober 2006 Youplait, fordi den har bare 1 % sukker, og har biter med frukt oppi.
Huffi Skrevet 13. oktober 2006 #8 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg er en "synder". Gir Litago yoghurt. Men det er ikke noe sukker inntak ellers, så han utviklere nok ikke diabetes eller noe...
Guttemamma x 3 Skrevet 13. oktober 2006 #9 Skrevet 13. oktober 2006 Han får den samme yoghurten som vi spiser. Vanligvis en eller annen variant fra Tine.
1974 Skrevet 14. oktober 2006 #10 Skrevet 14. oktober 2006 motiverende å høre at han ser ut å vokse det av seg nå, har en datter på 1 år som har laktoseintoleranse. Har ikke tenkt på soyayoghurt jeg...kanskje vi skal prøve det...men først skal vi prøve å gi hun noe med melk for å se om hun kan tåle litt melk nå...krysser fingrer....
Gjest Skrevet 14. oktober 2006 #11 Skrevet 14. oktober 2006 Barn med laktoseintolleranse kan spise Biola yoghurt=) Sønnen min tåler det i allefall. Den anbefales å gi fordi barn med intoleranse har mangel på LLG og da er jo Bilola topp:-D Finnes ikke så mange smaker, men det kan man jo fikse med naturell og syltetøy:o)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #12 Skrevet 14. oktober 2006 Vi gir Biola Naturell (inneholder litt sukker, 2%) og Biola Eple og Pære (inneholder like mye sukker som vanlig youghurt), men satser på den fordi det sies den er bedre for fordøyelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå