Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Gutten min på 1 1/2 år vil kun spise middag når det er pølser. Da spiser han godt og lenge og koser seg. Visst han får andre ting er det bare hyling og skriking og han vil ikke spise. Han spiser godt ellers i løpet av dagen og er veldig glad i frukt så jeg tror nok han får i seg de vitaminene og sånn som han skal ha. Han får jo selvfølgelig ikke pølser hver dag men i og med at han er så liten og lett så føler jeg jo liksom at han må få en del av den maten han liker godt også. Noen andre som er vokst opp på pølser til middag eller har noe erfaring med det?
Ella i farta Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Du må bare fortsette å prøve...gi han forskjellige ting, si mmmmm osv, det er i alle fall sønnen min veldig lett å lure med:) Jeg har også en lett og liten sønn, men du må huske at de spiser når de er sultne og at de som regel greier å styre den biten selv. Når det skal være sagt kan han sikkert fint leve på pølser en periode om du får i han tilbehør som poteter el evnt poteter som er most med litt smør og melk, grønnsaker osv.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 En variant er å gi han vegetarpølser også - det er i allefall litt sunnere enn bare pølser hele tiden.... Ville prøvd å variere - se om det er andre type ting han liker - skjønner at det er det du holder på med, men tror det er viktig å ikke gi opp. Vår gutt har generelt god appetitt, men det kan variere hva han spiser liker - fra uke til uke. Tror at det er dumt å bestemme seg for at det er bare det mitt barn liker - prøv å fortsette med allsidighet. Ellers tror jeg at det fort kan bli selvforsterkende!
annie-77 Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 Sånne pastaputer med kjøttfyll i liker vår jente godt. Og så pannekaker. Dette er jo mat som smaker salt så det liker hun. Ellers så er pølser klar favoritt. Og så liker hun erter nå, når hun får spise dem selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå