@nnis82* Isabell er født :) * Skrevet 13. oktober 2006 #1 Del Skrevet 13. oktober 2006 Har vert en del plaget med "menssmerter" i det siste.. Har ikke tenkt så mye på det egentlig, men begynner å lure på om noen andre har det slik også så pass ut i svangesrkapet?? Hadde det en del i begynnelsen og da fikk jeg beskjed om at det er livmoren som strekker seg. Er det dette enda?? De jeg kjenner som har vert gravide kan ikke huske disse menssmertene, og da begynner jeg og lure litt. Er ikke slik at jeg er superbekymra eller noe men.. skal til legen torsdag og har egentlig tenkt å vente til da med å spør legen. Men er det flere her som har det likedan så er det jo greit å vite at det er vanlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En liten mamma Skrevet 13. oktober 2006 #2 Del Skrevet 13. oktober 2006 Det er ikke kynnere da? Jeg får litt mens-vondt når jeg har kynnere, kjenner det kniper litt i ryggen og magen mens magen blir knall-hard... Men det går jo fort over da, varer under ett minutt hver gang. Hvis du er bekymret syns jeg du skal ringe lege eller jordmor -det er bedre å spørre for mye enn å bekymre seg gal!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kromis Skrevet 13. oktober 2006 #3 Del Skrevet 13. oktober 2006 Har også hatt innimellom mensvondt i magen... Snakket med jordmor om det og da fikk jeg beskjed om at det mest sannsynlig var kynnere. Men fikk man smerte i ryggen samtidig var ikke det helt bra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@nnis82* Isabell er født :) * Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hm... hadde mistanke om kynnere ja... magen blir ganske hard, litt rar egentlig.. tar det med legen på torsdag jeg, så får vi se om det resulterer i en liten sykmelding. er spes når jeg er på jobb og jeg har en jobb som i og for seg ikke er tung men jeg står rett opp og ned hele dagen uten noen mulighet for å gå å bevege meg. Har heldigvis snille og gode sjefer og kollegaer som er flinke til å passe på at jeg har det bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2006 #5 Del Skrevet 15. oktober 2006 hmm.. tror nesten ikke kynnere er sykemeldingsgrunn -da skal du isåfall være veldig plaget!!! Det er bare livmora som trener seg, og det er jo verken farlig eller smertefullt (høres iallefall ikke ut som du syns det er smertefullt?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@nnis82* Isabell er født :) * Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 16. oktober 2006 er ikke det at jeg ville ha en sykmelding altså Ønsker å jobbe lengst mulig, siden jeg har sesongbasert arbeid og nesten nett er begynt å jobbe igjen Er mange som jeg kjenner som har blitt sykemeldt tidlig pga kombinasjonen av jobben jeg har og kynnere. Jeg har ikke en "tung" jobb i den forstand, men jeg står rett opp og ned hele dagen og pakker fisk, og det som da er tungt er å stå hele dagen, stivner helt av i korsryggen og nedi høyre hoft og videre inn i lysken mot slutten av dagen og da er oftest da at disse ubehagelghetene dukker op. Er nok ikke så smertefult nei, men vedlig ubehagelig spes i fht til arb. stilling . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ejiec++ Skrevet 18. oktober 2006 #7 Del Skrevet 18. oktober 2006 det har faktisk vært flere her inne som har fått sykemelding fordi kynnerne kom veldig ofte og varte lenge av gangen. Kan være et tegn fra kroppen om at du må roe tempoet litt. Prøv å ta det litt med ro noen dager, så roer det seg sikkert:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Na`is`vi`mi` Skrevet 22. oktober 2006 #8 Del Skrevet 22. oktober 2006 Har også sesongbasert jobb,fiskeindustri... Får ikkje jobbe der lenger pga UVI og smerter i bekkenet.. Får derfor svangerskapspenger,for dei kunne ikkje tilrettelegge for meg på jobben.. Å stå lenge av gangen og med dei vridningene en har i den jobben(pakke fisk..etc) er ikkje bra for bekkenet,og kulden der er ikkje bra for UVI`en..Så eg var heldig og fikk slippe... Har en god del kynnere no,og er glad for at eg slipper å jobbe der.. Var veldig plaga med kynnere forrige gang eg gikk gravid og det var ganger eg trudde fødselen var igang. Var faktisk så plaga at når fødselen VAR igang,så trudde eg at det bare var kynnere..og holdt på å bli for sein på føden.. DET var skummelt!! Så ta kynnerene alvorlig,også dei plagene du har med hoftene.. Det er ikkje verdt å slite ut kroppen sin og utsette babyen for noe. t.d for tidlig fødsel.. Kynnere er kanskje ikkje farlig,men kynnere ER faktisk veer på en måte,og KAN sette igang en fødsel dersom en presser seg for hardt.. Så ta vare på deg sjølv jente.. Du har en baby å passe på også... Lykke til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå