LisaColli Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 er det en sykemeldingsgrunn liksom? har endel kynnere daglig, og når jeg er på jobb kommer det mange flere, også resten av dagen etter jobb. det er veldig ubehagelig nå som livmora har blitt såpass stor (uke 26). i tillegg blir jeg helt utslitt, vondt i rygg/bekken og føttene. jeg har en jobb der jeg må stå hele arbeidsdagen, og som regel bøye meg mye ned, og noen ganger løfte litt tungt også. tror ikke det er noen særlig å tilrette-legge for meg heller, siden det er slike "ulemper" ved alle arbeids-stasjonene. men det er en jobb jeg har ved siden av studiene, så jeg jobber bare 3-4 dager annenhver uke, og det er jo ikke mye... noen som har egne erfaringer, eller noen råd å komme med?
DiddiDaddi Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg er sykemeldt pga kynnere/falske rier - står på Bricanyl for å roe det noe, og er sykemeldt for at det ikke skal komme flere enn det allerede gjør. Jeg har veldig mange hver dag, vonde, regelmessige og med nedpress - blir fulgt opp på sykehuset for å sjekke livmorhals i forhold til for tidlig fødsel. Tror du bare burde ta opp dette med jordmoren/legen din, de kan si noe om hvorvidt dine er en del av et normalt svangerskap, eller om de har blitt unormale. Håper det ordner seg til det beste for deg ) Lykke til!
Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Hei du. Jeg har også noen kynnere daglig og noen gjør litt vondt også. Tok dette opp med jordmora mi og hun sa at dersom det tok seg opp måtte jeg få en sykemelding. Fordi de skal ikke gjøre vondt. Kynnere kan utvikle seg til rier. Du har jo vondt i bekkenet ditt også og det er vel inegn hyggelig kombinasjon. Synes du skal ta det opp med legen din jeg. Så kan hun hjelpe deg å vurdere situasjonen din og om du trenger sykemelding.
LisaColli Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. oktober 2006 ok, takk for svar har ikke vondt i bekkenet til daglig, kun etter jeg har jobbet. stivner liksom. skal snakke med legen om det på tirsdag tenkte jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå