Gå til innhold

Har du fleire barn heime?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset er det 21 mnd mellom jentene. Storesøster skulle egentlig begynne i barnehagen, men så vart eg gravid, og skulle ut i permisjon når ho skulle ha begynt. Har heller valgt å utsette barnehagestarten, og ha ho og heime ilag med meg og babyen.

Føler eg er den einaste. Får masse negative tilbakemeldingar på at eg ikkje har storesøster i batnehagen. Klart det er travelt, men jammen kjekt og. Er jo mykje kva eg gjer det til. Så vi kosar oss heime, og prøvar å vere mykje ute og treffe andre barn og.

Er det fleire som har andre barn heime i permisjonstida?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

20mnd mellom mine. Storesøster er i barnehage. Jeg har stor respekt for dere mammaer som takler hverdagen med to tette hjemme. Selv føler jeg at vi er heldige som har økonomisk frihet til å ha Vanja i barnehagen. Jeg synes det er veldig travelt når jeg har begge hjemme, men ville vel kommet inn i greie rutiner dersom dette hadde vært hverdagen vår. Hun trives godt i barnehagen, og jeg vet at hun blir tatt godt vare på.

Her hvor vi bor, er det ingen andre barn å leke med i nærheten. Jeg tror derfor det ville være negativt for Vanja å være hjemme hver dag med meg og lillegutt.

Men dersom eldstejenta di får boltre seg med andre unger, er det da kjempefint at hun får være hjemme med mamma og lillesøster?!!!

Jeg forstår ikke at du får negative tilbakemeldinger på det.

En toåring er klar for læring av sosial adferd, og trenger andre barn til denne læringen, men dette har du jo tatt hensyn til.

Skrevet

Tusen takk for svar.

Ja, det er tøft, men har flotte besteforeldre på begge sider som elskar å hjelpe til+ at pappaen jobba skift. Så eg er liksom ikkje aleine med dei klar dag frå 8-16.

Er jo som du seier viktig med det sosiale, og forstår deg som tar barnet ditt i barnehagen og. Spørst jo kor mange barn som er i nærmiljøet. Her er det utruleg nok mange små, og vi er som oftast med andre barn nesten kvar dag.

Skrevet

jeg har to hjemme, med 15 mnd mellomsrom.En paa 4 mnd og en paa 19 mnd.

Ikke av oekonomiske grunner,men fordi jeg` tror det er det beste for soennen min.

Skrevet

jeg har 18 mndr mellom mine som nå er 2 år og 9 mndr og 15 mndr, søkte inn lillegutt på 2 år og 9 mndr til høsten nå, men han fikk desverre ikke plass, men hverdagen frem til nå med to tette i hus har da bare vært helt fantastisk...det er først nå jeg merker at han trenger mer, og at jeg samtidig ønsker litt alenetid med snuppa...hadde håpet på 3 dager i uka...men, men...

Skrevet

Jeg har 13 mnd mellom eldstejenta mi og småen som kom i juli. Begge er hjemme med meg. Jeg synes nesten det er en selvfølge at jeg skulle ha henne hjemme, når jeg alikevel er hjemme med han minste. Synes de er for små til å sendes i barnehage når de knapt ha rundet året så det passet fint å få en til så fort. Men slitsomt er det jo i blandt, det er ikke å komme fra.

Skrevet

Har to skjønne jenter på 9 mnd og 2 år, 15 mnd imellom. Storesøster begynte i barnehage to dager i uka da lillesnupp var 5 mnd. For hennes del, å få være med andre enn bare meg og lillenupp og for at jeg og lillenupp skulle få kose oss alene litt. Så jeg føler virkelig at jeg får i både pose og sekk, storesøster får myk start på barnehagelivet sitt og vi får koset oss hjemme alle sammen.

Føler også at de fleste har den eldste i barnehage.

Nå skal hun begynne en dag til, og skal innrømme at dagene hun er der får jeg brukt mer på lillesnupp. Er ikke så mye å farter med begge to, så det gjør vi når hun er der.

Jeg er veldig glad for at vi kan velge å ha det slik nå som de er små, det hadde vært anderledes hvis storesøster hadde vært 3 år feks. Da hadde hun nok hatt mer utfordringer med fulltid i barnehage...

Skrevet

Takk for svar. Kjekt å sjå at eg ikkje er den einast som har storesøsken og, heime med meg.

Er ikkje av økonomiske grunna ho er heime. Meir at pappaen ofte har fri på dagen, og eg føler det er det rette.

Fartar mykje, både med og uten storesøster. Deilig å endelig få tid til å reise og besøke kjente, dette er ei herleg tid...sjølv om det er travelt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...