Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Syns det er så vanskelig å komme seg litt ut i frisk luft. Gutten min er 13 måneder og kan ikke gå ennå. Syns det blir så guffent å krabbe rundt i grasset. Og så skal vi jo som regel snart inn igjen og spise eller sove (sover ute). Hva med dere? Hva gjør dere ute?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har en jente på 13 mnd som heller ikke kan gå, og jeg syns som deg at det er veldig vanskelig å finne på hva hun kan gjøre. Det blir til at vi bare triller tur og hun sitter i vogna. Har prøvd å sette henne på bakken noen ganger men det har ikke vert noen sukse. Håper noen kan komme med råd og tips til oss.
**synne** Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 har dere prøvd sandkasse? Der kan de sitte i ro og leke med sanden.. Huske litt hvis dere har tilgang på det...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 Tenker også sandkasser og huske + å gå tur i meis osv. Nå er det så fine blader og høstfarger også - det er kjempegøy å leke med!
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 13. oktober 2006 #5 Skrevet 13. oktober 2006 Mi er 13 mnd og går heller ikke Men hun liker å krabbe rundt ute. Sandkasse er fint og sklier er gøy:) Ellers er hun veldig glad i å krabbe opp trappene til de som bor i 1. etg
Mamma'n til Mia Skrevet 13. oktober 2006 #6 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har ei jente som begynte å gå før hun var 11 mnd. Likevel er vi mye i sandkasse og går tur i skogen. Det er fint for alle, uansett og de går eller ei. Og vi er inne og leker om det er dårlig vær. De får jo frisk luft når de sover eller trilles ute. De trenger ikke komme seg rundt på egenhånd hele tiden. Fortvil om du blir mye inne fordi han ikke kan gå ennå. Det kommer før du vet ordet av det.
cashewnøtta Skrevet 13. oktober 2006 #7 Skrevet 13. oktober 2006 Barnet liker sikkert å krabbe ute i gresset selv om du synes det virker guffent:) ? Ta på regnbukse om det er vått. Gå på tur og finn en lekeplass. Jenta mi (13 mnd) har akkurat begynt å gå, men krabber mye enda. Elsker å huske og skli, og ikke minst klatre opp og ned på og undersøke lekeapparater. Sand er også moro. Det viktigste blir variasjon synes jeg, for de voksnes del også!
lorie Skrevet 13. oktober 2006 #8 Skrevet 13. oktober 2006 Iris begynte ikke å gå før hun var 15 mnd, men vi fant på masse gøy ute vi: 1) leke i sandkassa: bøtte og spade(kjøp en liten spade) 2) huske 3) skli i sklie 4) krabbe rundt i gresset(parkdress med gummi på beina, mindre klam enn regnbukse) 5) tur i bæremeis(ta med drikke og mat i ei taske) 6) hilse på i en barnehage(unger elsker unger) osv osv Det viktigste er å komme seg ut. Et tips er å ta med seg matpakke, drikke til voksne og barn, bleieskift og et pledd/teppe. Da kan man være ute hele dagen og eventuelt sove i vogna. God ute tid!
Ranveig R Skrevet 14. oktober 2006 #9 Skrevet 14. oktober 2006 Guten vår er også 13 mnd og går ikkje aleine enno. Når vi er ute så * trillar vi i vogn (han er ganske tålmodig så lenge vi beveger oss) * går vi på tur med bæreselen * får han krype sjølv (enormt spennande, han undersøker steinar og kvister og blad og blomster) * tar vi med gåvogna ut, han skubbar den framfor seg og er i kjempehumør * trillar vi bort til eit jorde med sauar på Viss guten din søv ute kan du jo trille på tur med han før han sovnar, la han sove ute mens du sit på ein benk og les bok eller noko (viss du ikkje vil gå så langt) og så kan dåke ete lunsj ute og leike på leikeplass e.l. til dåke er lei av å vere ute. Både mødre og barn har godt av frisk luft, eg føler meg vanvittig mykje bedre etter ein dag ute enn ein dag inne. Trillar nesten alltid på tur når han skal sove. Vi har ein "bassengfrosk" som vi kjøpte på Obs i sommar, og tenkte at den skal på pensjonere seg og bli sandfrosk i staden etter kvart. Trur småen vil like seg godt i sandkasse!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #10 Skrevet 14. oktober 2006 Hadde det bare vært det som var problemet Snuppa mi er 15 mnd og går litt , men mitt problem er at ho er så tykk i bena at jeg ikke har klart å få tak i sko til henne . Noen tips til meg også ?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #11 Skrevet 14. oktober 2006 Takk for mange gode tips, tenker vi skal få litt mere frisk luft fremover :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå