Gå til innhold

Teutonia spirit s4 vs. quinny buzz? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har behovet meldt seg for en liten nett reisetrille for vår drøyt tre måneder gamle datter. Fra før har vi en simo kombivogn som vi er veldig fornøyd med, men vi må ta av hjulene hver gang vi skal ha den inn i kofferten på bilen. I tillegg rommer ikke bagasjerommet på golfen vår mer enn vogna alene. Så når vi skal på reise, får vi plassmangel.

Derfor vurderer vi å gå til anskaffelse av en nettere vogn, men det må allikevel være en solid vogn som er praktisk og god å trille. Utseendemessig liker vi både Quinny buzz og Teutonia spirit s4. Men det hadde vært fint med noen tips (fordeler/ulemper) når det gjelder valg av en av dem. Er det noen som kunne tenke seg å dele litt erfaringer/synspunkt?

Dersom noen av dere har planer om å selge en slik vogn, er det også bare å si ifra :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Kjenner ikke til Spiriten, men vi kjøpte akkurat en Buzz fordi vi hadde samme behov som du har. Hadde i utgangspunktet en liten graco trille med sånne paraplyhjul - men den var et monster å trille, ungen ristet nesten ut av den! Nå med Buzzen slipper vi det! Synes den er utrolig praktisk, den er rimelig bred mellom bakhjulene (sånn at du er klar over det), men utrolig god å trille og lett å håndtere. Den tar nok noe mer plass i bilen enn jeg først hadde sett for meg, men tar mye mindre plass en Mistralen som vi bruker til daglig. Kommer til å bruke den til sydenturer og slike ting også! Vi vurderte Zappen - men slo det fra oss ettersom det er såpass små hjul på den og fordi man ikke kan legge ned ryggen på den. Derfor endte vi med Buzz og er sååååå fornøyd! Søk etter på finn så er det sikkert noen som skal selge der!

Skrevet

Hei

Jeg har en Quinny Buzz, jeg er ganske fornøyd med den.. men jeg tror ikke en Golf har noe særlig større bagasjerom enn en Skoda Felicia? Isåfall er det ikke så lett å få plass til den uten å ta av hjulene. Det må jeg. Det er litt kjipt i lengden. Men Buzz vogna er kul :-)

Skrevet

Så lenge du ikke skal gå i skog og mark med den tror jeg at jeg ville gått for buzzen, iallefall til deres bruk.

Teutonia-vognen er jo ganske stor. Buzz er lang sammenlagt, men nesten helt flat, så den tar mindre plass. Så tror jeg at den er litt lettere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...