oktoberbarn Skrevet 13. oktober 2006 #1 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har bestilt time hos min fast-lege nå, og kommer til å be om henvisning til gynekolog. Har ett barn fra før, ble gravid med en gang sist. Nå har vi prøvd i 1 år, uten at jeg har blitt gravid!!! Hva tror dere??? Bør jeg kunne få pergo av min lege?? Eller må jeg til gynekolog?? Er ikke helt inne i de tingene her skjønner dere.....hadde jo trodd det skulle gå like bra og fort som sist, men den gang ei!!! Klar for å få ny baby NÅ. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6672367-hvor-lett-er-det-%C3%A5-f%C3%A5-pergohjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serial mom Skrevet 13. oktober 2006 #2 Del Skrevet 13. oktober 2006 Velkommen i klubben,vi er flere her som vil at det skal skje NÅ! :-) Desverre vil naturen annerledes! *geiper til moder natur* Du får ikke pergo dersom du har EL hver måned og regelmessig syklus,ettersom pergo i første omgang er ment for å hjelpe kroppen til å modne og slippe egg. Dersom det åpenlyst er det du sliter med,så kan det kanskje være at legen din skriver det ut til deg,men tror det er vanligst at gynekologen gjør dette,ettersom fastlegen "bare" er allmennpraktiker,ikke spesialist. som regel går du til første time hos fastlege,får tatt noen blodprøver der,og så får du en henvisning til gynekolog(du må selv finne en og bestille time) Den første timen der går veldig greit,de kjenner litt inni der og tar en innvendig ultralyd for å sjekke om alt ser fint ut. Deretter velger de videre behandling utifra det de evt. finner/eller ikke finner,og basert på de opplysninger du gir om din syklus,helse o.l som er av betydning for fertiliteten. Det er lurt å komme igang,for enkelte steder har lang ventetid,og dersom det er noe du trenger behandling for er det jo likegreit å starte nå,for det kan ta laaaaang tid dersom en må igjennom hormonbehandling,lapraskopi,røntgen,ivf o.l Lykke til! Klem fra ei anna som sliter! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6672367-hvor-lett-er-det-%C3%A5-f%C3%A5-pergohjelp/#findComment-6672754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå