Gå til innhold

Hvilken prevesjon blir det på dere etter fødeslen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi venter nr tre og skal ikke ha flere barn, så vi tror vi velger at han steriliserer seg etter hvert. Når det gjelder spiral har jeg hørt en del positivt om hormonsprial, men har ingen erfaring på området selv.

Vet ikke helt. Gik litt tid før spira satt, så kansje vi bare dropper det... og satser på to tette vi og... Ellers blir det kansje sånn implantat i armen. Får se etter fødselen hvordan det blir...

Annonse

Jeg vil ha spiral, men velger kobberutgaven. Hormonspiralen er mer for de som ikke vil ha flere barn, for man får mye av samme effekten som med p-sprøyte. De fleste altså, gjelder ikke alle, men hvis jeg først ville tilført kroppen hormoner ville jeg vel heller valgt p-stav eller p-ring.

Annonse

Har tenkt litt på p sprøyta, m må forhøre meg litt m legen. Har hørt at man kan "miste" sex lysten av sprøyta, og det vil vi jo ikke.....hihi.... Hva er en p-stav? har aldri hørt før....

P-stav er et implantat (ca 4cm lang, 2mm i diameter) som settes inn under huden. Vanligvis på undersiden av overarmen. Den er et depot av hormoner og avgir altså hormon (gestagen) over tid. Du slipper å huske å ta pille hver dag, eller å ha "noe rart" i underlivet (spiral). Fjernes eller byttes innen 3-5 år. To typer i Norge Implanon (1 implantat, 3år) og Jadelle (2 implantater, 5år).

(www.felleskatalogen.no)

Jeg er så dårlig til å ta piller jevnt, så jeg vet ikke om p-piller er det store for meg. Har hatt spiral før og det funket godt for meg, men han merket det godt når vi hadde sex, og jeg kan jo skjønne at det kan gjøre vondt å treffe på disse trådene. Klippet dem kortere, men det hjalp ikke. Vi skal vente med evt. flere barn, så noe må vi jo bruke... Får se... Har hørt at p-plaster skal være bra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...