Gå til innhold

Psykologbistand under -og etter mislykkede- forsøk

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har selv erfart og synes jeg har hørt flere som kunne trenge å snakke med noen, og få litt oppfølgning i prøveperioden og etter forsøk som ikke lykkes. Jeg har bestemt meg for å skrive et brev til riksen ang dette, og tror det vil hjelpe dersom vi er fler som fremmer dette behovet. Da vil det kanskje få sin plass på sykehusbudsjettet etter en stund? Tror det vil være et for noen nyttig og for noen nærmest nødvendig tilbud. Og jeg mener selvsagt at det skal være frivillig - de som har mange nære og som best liker å snakke med familie / venner om utfordringene, skal selvsagt ikke presses på et tilbud.

Hvis noen synes dette er en god ide og har tid, overskudd og lyst, heier jeg på det. Og er det ingen, er det selvsagt hell ok :)

Lykke til alle

Fortsetter under...

Ja, jeg er helt enig.

Men ikke bare etter mislykkede forsøk.

Jeg har følt behovet flere ganger gjennom utredningen også. Spes tiden frem mot at ivf var en realitet.

Gyn (og de andre som har vært involverte) har bare så vidt hatt tid til det medisinske. Noen ganger følte jeg tm at de egentlig ikke hadde tid til å forklare det engang.

Det _er_ ikke en enkel prosses i noen retninger.

Er litt enig ja.. føler som det blir skrevet her under selve prosessen også.. føler at jeg har så mye å spørre om men det er ikke tid til det dessverre.. Så jeg må si at jeg er sååååå glad jeg har jentene her inne.

De har hjulpet meg masse igjennom mange år her inne, alt fra blir gravid, sliter siden, så ass.befr..

Har fått svar på mange spørsmål, hadde jo ikke gjort annet enn å ringe legen jeg hvis ikke denne siden var her hehe...

Er en tøff prosess og man trenger noen å støtte seg til i denne fasen..så det er godt å ha hverandre, familie og venner...

Kjære deg,

I går var jeg på Riksen og fikk en VELDIG overraskende beskjed.

Jeg kjeftet på legen pga manglende psykisk bistand under forsøkene, og fikk da beskjed om følgende:

"Har ikke du fått vite at vi har egne samtaler om forsøkene på poliklinikken? De er private, kun dere og legen, og dere kan komme akkurat når dere vil. Behøver ikke å være midt under forsøket, eller rett etterpå. Kan bestille dere en time der å få luftet ut akkurat når det måtte passe dere".

JEG FIKK SJOKK!!!

Ingen har sagt at vi kan komme til samtale. Så sa legen: "Det er jo det psykiske som er påkjenning, ikke det fysiske. Så vi kjenner behovet, og har derfor det tilbudet".

Kanskje dette hjelper deg litt? Tror Riksen er ganske dårlige til å informere om dette. Men tilbudet er ihvertfall oppe å går allerede for de som har behov for det.

Masse klemmer fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...