Gå til innhold

ang utslett i ansiktet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

er d noen som vet hva d kan være??? fullt av små prikker i hele ansiktet.. startet på kinnet. noen av dem blir kviselignende. han er i tilegg forkjølet, men ingen feber.

snart 5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenner? Jr holder på å få tenner nå og han er også 5 mnd. Han er rødlett og i går kveld såg jeg at han hadde fått noe utslett på kinnene også.

Skrevet

Jenta mi har også det. Jeg har søkt litt rundt på nettet og kommet fram til at det trolig er hormonelt utslett. Det er ikke farlig. Jeg slapper av så lenge hun ikke har feber og ellers virker frisk. (Men synes det er betryggende at vi skal på helsestasjonen på mandag...)

Skrevet

Hormonutslett er noe nyfødte får, tror ikke det er det når gutten er 5 mdr.

Skrevet

hei! takk for svar.. ringte legen i går, å han trodde d var et virus. siden allmenn tilstanden var ganske bra og han ikke hadde feber, var d nok ikke noe farlig..

Skrevet

Hei!

Det kan også være skurv, det er det samme som noen barn får i hodebunnen, og skyldes umodne talgkjertler. Sønnen min fikk det i hele ansiktet, i begynnelsen så det ikke så galt ut, men så ble det svært hissig og irritert, rødflammende. Måtte til legen og han anbefalte meg å smøre han med balneum hermal (en dusjolje for tørr hud) og deretter smøre ham med A-krem (fåes kjøpt på apoteket, er i en brun krukke). Det gjorde vi og det fungerte bra, men innimellom må vi smøre han med Mildison 1% krem, fordi det blir rødt og hissig igjen, det forsvinner med en gang vi bruker Mildison, men det er hydrokortison i den og skal ikke brukes lenge av gangen. Dette har vi gjort i ca en måned nå, men er ikke noe problem, gjør det samtidig som vi vasker han morgen og kveld. Lukter forresten veldig godt av oljen.

For en stund siden var vi ute og reiste, og fikk ikke badet sønnen vår på en uke, da fikk han utslett på kroppen, innbiller meg at det kan være atopisk eksem, vår førstefødte hadde antydning til det, men det forsvant med en gang vi badet han i oljen og smurte han med A-krem. Hvis vi bader han sjeldnere enn hver 3 dag, så ser jeg antydning til at utslettet kommer tilbake igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...