meg og jentene Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg lurer på hvor lang tid det tar fra jeg spiser noe til det kommer i melken? Babyen min har mye luftsmerter, så jeg må eksperimentere litt på hva hun tåler og ikke tåler. Hvis jeg spiser eller drikker noe spesielt, påvirker det melken med en gang eller går det noen timer eller hvordan funker dette?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Dette har jeg lurt på jeg også, tenkte å spørre om det. Konsentrasjonen i melka er den samme som i blodet, så det må vel være så snart stoffene fra maten er kommet over i blodet. Men hvor lang tid tar det? 2-3 timer? 3-4 timer? Noen som vet?
Expat Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Alkohol og medisiner, samt røyk og slikt går megakjapt, annen mat tar timer, vanligvis.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #4 Skrevet 14. oktober 2006 Avhenger av fettløselighet av innholdsstoffene, pH og konsentrasjon i blodet. Mener å huske at melk er litt mer basisk enn blod, derfor kan noen stoffer ha høyere konsentrasjon i melk enn blod og omvendt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå