Gå til innhold

Hvor raskt gikk dere ned etter fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg la på meg nesten 20 kg da jeg var gravid. Fødte for en måned siden. De første to ukene etter fødselen raste jeg ned ca 10 kg, men deretter står det liksom helt stille. Jeg ammer, prøver å gå turer hver dag og spiser ganske sunt, likevel ser det ut til at vekten står helt stille. Hva er deres erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke vekt, men var vel sånn ca tilbake i samme vekt som før graviditeten etter et halvår eller noe sånn. (På 6-ukerskontrollen veide jeg 5 kilo mer enn på første svangerskapskontroll).

Men de sier jo at siden man bruker 9 måneder på å legge på seg må man regne med at det tar en stund før det er borte igjen også. I starten slet jeg med at de gamle buksene ikke passa. TIl slutt ble jeg overbevist om at det ikke bare var de ekstra kiloene, men at hoftene mine var blitt videre for godt etter fødselen ;-) Noen uker etterpå (ca 3 måneder etter fødsel) prøvde jeg buksene igjen, og de passet plutselig! (Litt trangere enn før en stund til, men jeg fikk de på meg). Så hos meg skjedde det litt umerkelig.

Høres jo ut som om du gjør de riktige tingene (lever sunt). Så lenge man ammer bør man vel uansett ikke gå ned altfor fort hvis man kan unngå det. Lykke til!

Skrevet

jeg la på meg 11 kg da jeg var gravid.1 uke etter fødselen var alt borte:) da lille-gutt var liten,han e 9 mnd nu,gikk jeg turer flere ganger om dagen da han sov best i vogna og trengte mye søvn. men i sommer da jeg ble lat la jeg på meg6 kg:( og det var SURT ja!! nå har jeg tatt av meg ca 4 kg,og resten tar jeg vel av meg ettervert:) men har funnet ut at jeg trenger mye mere trim nå,enn før jeg ble gravid.. ser ut til at jeg legger fortere på meg nå etter fødsel.. antageligvis musklene som er mer slapp,og siger lettere ut..:(

Skrevet

Nå, 2 år og en uke etter fødsel har jeg 10 kg igjen til vekten jeg hadde før jeg ble gravid.

Sånn er det med meg :o/

Skrevet

Jeg la på meg 8 kg under svangerskapet. Gikk ned igjen disse mens jeg låg på føden. Jenta mi er 2 mnd nå og jeg har tilsammen gått ned 16 kg (veier 8 kg mindre nå enn da jeg ble gravid). Hadde endel å ta av så....Men nå virker det som det er stopp...

Skrevet

La på meg 33 og har enda 10 kg igjen nå ca 8,5 mnd etter fødsel før jeg er nede der jeg var.

Men dem går vell bort når jeg blir flinkere og trene igjen.

Skrevet

Jeg la på meg 30 kg da jeg gikk gravid med Emilie.

Nå er det ett år og noen dager siden Emilie kom til verden, og jeg har tatt av meg alle de 30 kg'ene + 5 ekstra :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei hei!

Sigurd er nå 7uker og jeg passer alle klærne fra før jeg ble gravid. Har veldig mye melk og en baby som spiser masse og som legger på seg tilsvarende. Nå er det bare litt slaps som må trenes på plass, starter neste uke. har hatt KS, så må være litt forsiktig med treningen.

Skrevet

Me too.....Får dem ikke av, og jeg har gått Grete Roede kurs og slanket meg på egen hånd osv osv men de sitter som støpt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...