Gå til innhold

Introduksjon til grøt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min er nå 4 mnd+ og jeg skal introdusere grøt. Tenkte å lage litt velling først. Starter man med ett måltid om dagen, for så å øke til flere, eller hvordan gjorde dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi startet med å gi noen tekjeer tynn grøt på kvelden når jr var 4 1/2 mnd. Nå er han 5 mnd og 1 uke og han får en hel porsjon. Først nå har jeg tenkt å gi han litt banan eller noe slik til lunsj i tillegg..

Det er veldig forskjellig hvordan folk gjør dette. Du kan gi to måltider hvis du vil det.

Skrevet

jeg begynte med grøt da gutten min var 3,5 mnd.. dvs han har spist grøt i snart 2 uker. han sov ikke mer, holdt på å spise meg opp- hs var enig i at store gutten trengte grøt!! 7,1 kg på 3 mnd kontroll;)

begynte med 1 ts grøt, økte litt og litt. nå får han nesten full porsjon. som regel hyyyler han når det er tomt. og etter noen dager nå med nesten full porsjon-sover faktisk gutten min bedre også...

Skrevet

Gutten min er 3,5 mnd og han har begynt å få smaksprøver på grøt ( maisgrøt så langt ) med frukt oppi. Gir han bare noen teskjeer, ikke bestandig har får grøt grøt hver dag heller. Lager grøten tynn, blander med nan. Frukten er nok det beste :)

Skrevet

blander også med mme. har nok melk. men synes faktisk at det er så mye styr og skulle pumpe seg hver eneste dag for å gi til grøten...

blandet med morsmelk de første dagene, men det går helt fint med mme!!

har også maisgrøt. men har ikke hatt noe frukt oppi enda. han fikk sviskesaft da han ikke hadde bæsja på noen dager, og det likte han IKKE! men det virker godt!

Skrevet

takk for svar alle sammen!

Jeg er litt flau, men når dere sier 1 t skje grøt, mener dere før den er blandet med melk eller mener dere ferdig blandet? Litt flaut altså.

Også lurer jeg på hvor lang tid det tar hvis ikke babyen tåler det, og til den får vondt? Er det noen timer, i løpet av dagen eller kommer det neste dag?

Er litt usikker på dette her altså :-)

Skrevet

Ingen som vet? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...