Gå til innhold

Hjelp! Baby på 5 uker med feber!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er 5 uker idag, og har vært syk noen dager. I går hadde hun 38,1 i feber, og idag 37,9, så regner med at hun snart runder 38-tallet i dag også. Synes det er skikkelig ekkelt. Hun har vært forkjøla en uke og de siste dagene før hun fikk feber har hun grått mye. Nå er hun mer stille, sover mye, gråter lite, men klager/surver når en del når hun er våken. Igår og iforrigårs gråt hun masse hver gang vi tok henne opp, så virker som noe gjorde vondt. Hun gråter ikke så mye idag når vi tar henne opp, men hun er blekere. Spiser litt, men ikke så mye. Ganske lette bleier, og bæsjer så å si ingenting (mot normalt 10-15 ganger i døgnet). Var på legevakta i går, legen fant ingenting galt, men han har jeg ikke så mye tillitt til, for han mente at det ikke var feber før det var over 38,5!!! Er usikker på hva vi skal gjøre. Se det an litt til, dra til legen på nytt eller? Legen igår sa at vi skulle se det an å komme tilbake idag eller imorgen hvis hun fortsatt hadde feber. Føler meg hysterisk hvis jeg kommer tilbake idag, men samtidig vet jeg om en baby på 2 uker som var dødssyk på blodforgiftning og hadde feber på 38,5, så vet ikke om temperaturen er så god ledetråd for de små.

Er det noen her som har erfaring med så små babyer og feber og har noen synspunkter eller noe som en kompetent lege har sagt, så blir jeg glad for å høre. Er så bekymret!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på 3 måneder har hatt litt feber nå også den siste uka, har gitt henne litt mer melk oftere for hun spiser ikke like mye nå til måltidene som hun brukte når hun var frisk. Har värt litt bekymret men hun ser ut til å bli bedre nå.

Så det blir bedre skal du se, og at tempen har gått ned er jo godt tegn, går den opp igjen så ring legen igjen.

Er denne årstiden med store forandringer i temeraturen,er ikke lett for babyer som er vant med 37 og vindstille i 9måneder:)

Skrevet

det jeg har hørt er at så små babyer ikkeskal bli syk...ville gått til legen eg...

men kan jo være tennene er på vei..noen får jo tenner tidlig..

Skrevet

Babyer under 3 mnd SKAL ikke ha feber, hadde tatt henen med til legevakten om jeg var deg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...