Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Noen som kan hjelpe med hvordan vi lager havregrøt?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg tar ca.1,5 dl gryn og 3 dl melk. 3 min i mikroen, rør rundt og ferdig.
Føken siruppsnipp Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Står på pakken, er tom og husker ikke helt, men mener det var 5 dl. vann og 1,5 dl havregrøt. Bruker ikke salt i jeg da.
nove Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 Et lite tips når du lager havregrøt er å ta et par skiver med brunost og la disse smelte i havregrøten før du rører rundt. Blir veldig godt + at du ikke trenger å tilsette eventuelt sukker. Lillemann her i huset synes iallefall brunost i havregrøten er veldig godt. For å ikke gjøre overgangen til havregrøt alt for stor så går det an i halvblande litt med litt barnegrøt sånn i begynnelsen for så å gradvis bruke mer og mer havre.
venter x3 Skrevet 13. oktober 2006 #5 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg også har brukt melk og havregryn i micro. Men nå synes jeg den blir så mye bedre om jeg koker den i panna. Går bare 2-3 min så er den ferdig. Jeg varierer med hva jeg gjør. (blir litt mer oppvask når jeg bruker panne hehe)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #6 Skrevet 13. oktober 2006 Takk for gode tips! Gutten min er så lei av babygrøt, så tenkte å prøve om han liker havregrøt. Hørtes smart ut med geitost i. Kan dette regnes som eget måltid hvis vi gir melk i tillegg?
oui-oui Skrevet 13. oktober 2006 #8 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg bruker 1 dl havregryn til 2dl melk. Ellers varierte jeg en del da gutten min var yngre, med noen rosiner, en teskje honning, litt moset eple eller banan, sånn at det skulle bli litt søtere uten å bruke sukker. Nå når han er nesten 3 spiser han den stort sett med litt sukker, kanel og smørøye, og havregrøt er fremdeles kjempepopulært til frokost :-) Synes det er godt selv, jeg!
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 13. oktober 2006 #9 Skrevet 13. oktober 2006 Bruker halve oppskriften av den som står bakpå pakken. Uten salt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå