Gå til innhold

Fantastisk fredsprisvinner:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men så er kanskje jeg litt subjektiv siden masteren min omhandler mikrokreditt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja mikrokreditt kan virkelig gi folk muligheter. har selv vært borti små mikrolån tiltak arrangert i landsbyer. Der alle kvinnene samler sammen penger og en heldig får låne penger først til f.eks å kjøpe en ku. Ho kan da selge melken og kanskje en kalv så har hun råd til å betale tilbake lånet og neste kvinne i landsbyen få låne penger.

Har kvinnene bare litt midler til å skaffe seg en inntekskilde så kan de greie seg selv. Det skal så lite til en symaskin, et esel, en plog, frø til grønnsakshage, en jordlapp.

Desverre har strømmestiftelsen og noen andre gitt mikrokreditt dårlig rykte da kvinnene har måtte betalt tilbake flere ganger det beløpet de har lånt slik at organisasjonene som skulle hjelpe har tent unødvendig mye penger på hjelpen.

Skrevet

Jeg vet det. Dessverre er det noen få som ødelegger for alle de andre. De fleste NGO'er som driver med mikrokreditt alene krever enten null rente så lenge man klarer å holde tilbakebetalingsplanen, eller så har de en rente som ligger så lavt at det er overkommelig for mottakeren.

Skrevet

Har du fått jobb innenfor bransjen? Kjenner mange nyutdannede "bistandsarbeidere" som sliter med å få relevant jobb.

Skrevet

Nei, men jeg har heller ikke søkt. Med termin i desember tror jeg ikke det er så mange som er interressert i meg, men vi får se hva som skjer etter permisjonen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...