Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg kontaket en jordmor i Danmark og fikk en oppskrift på tilbredelse av morkaken for spising. Jeg har ikke tenkt å spise den men jeg har tenkt f.eks å frysetørre den for å bevare den. Jeg driver som kunstner på si og drømmer blant annet litt om høstutstillingen. Nå er jo jeg for tiden veldig opptatt av mor og barn tema og jeg har tenkt på f.eks en liten sak med utstilling av morkaka sammen med oppskrift. Har nevt det for to veninner. Den ene (typisk steineskuledame) var helt gira på ideen, den andre (grå mus i gata) synes det var ekkelt. Hva synes dere damer?
Gjest leelu23 m/ gutt 25.11 Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 æsj, jeg tror jeg hadde spydd om jeg dro på utstilling å så en "ekte" morkake som var tørrfryst eller hva det het... Finnes vel seriøst ikke en oppskrift for tilbredelse av morkaken for spising?? *spy spy spy* Og jeg ser ikke på megselv som en grå mus i gata nei..
2nj♥ Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Seriøst....???? Da er nok jeg en "grå mus i gata" for dette hørtes bare EKKELT ut. Hadde ikke villet gått på noen utstilling og sett frysetørret morkake nei....
Sofine Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg er en liten grå mus i gata jeg også..... Tror du du får morkaka di utdelt da?
Heira☆ Skrevet 13. oktober 2006 #5 Skrevet 13. oktober 2006 Nei fysjameg, det der høres kvalmt ut!! Er ekkelt nok at jeg har sett det på bilde/film. Kan bare forestille meg at det er enda kvalmere å se en i virkeligheten! Tror du det er noen som vil komme å se en fryst morkake...??
Hemmeline Skrevet 13. oktober 2006 #6 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg er en kjedlig grå mus jeg også... synes det bare høres ekkelt ut!
lucky_mom Skrevet 13. oktober 2006 #8 Skrevet 13. oktober 2006 Jeg synes også det hørtes veldig ekkelt, mer for spesielt interesserte. Som f.eks. kunstnere og steinerskolefolk ;-)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #9 Skrevet 13. oktober 2006 Som noen gjetta dette innlegget var ikke seriøst. Kjedet meg litt på jobb og så las jeg en tidligere diskusjon her om at i enkelte miljøer er det vanlig å ta vare på morkaken og til og med spise den.
Yvonnemor Skrevet 13. oktober 2006 #10 Skrevet 13. oktober 2006 Å... For en motbydelig tanke, æsj... Jaja... Hver sin lyst...
tutsi 77 Skrevet 13. oktober 2006 #11 Skrevet 13. oktober 2006 Har faktisk også hørt at i noen andre land er det en skikk å spise morkaken etter fødsel...Jeg også spyr meg ihjel..
ballong Skrevet 13. oktober 2006 #12 Skrevet 13. oktober 2006 Gro Nylander har en oppskrift i sin bok om svangerskapet;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå