Gå til innhold

lager ny tråd

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tager det at blive gravid?

Selv om du kjenner tidspunktet for eggløsning er det ingen ”garanti” for å bli gravid med det samme. Kvinnens fertilitet faller typisk fra 27 års alderen. For kvinner under 30 år er sjansen for å bli gravid mellem 20 og 30% i hver syklus. Ved 40 års alderen er den ca. 5%. Det er fordi kvinner er født med et bestemt antall egg som hun har resten av livet. I hver syklus skyves det ut egg inntil kvinnen ikke har flere tilbake. Jo eldre kvinnen blir, jo færre egg er det. I snitt er hver 8. syklus uten en eggløsning.

I snitt tar det et par på 30 år 6 måneder å bli gravid.

http://www.billige-tester.no/eggloesningkalkulator/index.php

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6670750-lager-ny-tr%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da blir jeg gravid i ..... (ikke så rask hoderegning).. mars! Skal føre det opp i filoxaen min:). God tid til å lære alt om utallige typer slim, egg som løsner, sæd som ikke kommer ut eller finner veien, reelle symptomer, innbilte symptomer osv, osv, osv:)

Da håper jeg du snart har dine 6 mnd unnagjort!:)

så bare på tråden til toll at det var så mye snakk om hvor lang tid det tok.. kan jo være greit å ha et realistisk forhold til dette med å bli gravid.. men var jo bare et gjennomsnitt. alltid noen som ikke hører til gjennomsnittet. ganske mange faktisk.

min venninde var litt bekymret for meg da jeg fortalte at vi skulle prøve å få barn. hun var redd for at jeg trodde det skulle gå med en gang.. (lett for henne å si som ble gravid fordi hun glemte å ta p-pilla) men fakta er jo at noen får det til på 1pp, noen etter 6 pp og andre etter to år.. er ingen som er like.

men hvis man ikke har håpet, hva har man da?

Hei=) Ja det er veldig sant det du sier der. Jeg også trodde det i utgangspunktet var veldig enkelt, visste ikke at snittet var så mange måneder osv osv...ikke når man hører om alle som blir gravid ved et uhell osv. Men jeg klamrer meg til håpet, kan jo ikke gå rundt å bekymre seg før det virkelig er noe å bekymre seg for. Jeg er selv i 2 pp, og håper og tror at jeg avviker fra gjennomsnittet!!..hehe...=)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...