Gå til innhold

Blir alle barn rabiate når tennene kommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si at jeg gruer meg i så fall! Her er det en fryd å være mamma for tiden. Snuppa er lett å legge, sover godt om natten, og er stort sett blid. Håper så veldig at det skal fortsette sånn, og at vi ikke plutselig er tilbake der vi var for 1 mnd siden. Da var det nemlig hyl og skrik hver kveld/natt pga magevondt.

Er det bare å forberede seg på det verste, eller er det noen som har opplevd at tannfrembrudd har gått ok? Og hvis de plages av det, hvor lenge må jeg forberede meg på kaos igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har alle tennene gått som en lek egentlig.

Tom nå som hun fikk 7 jeksler(/med 2 hjørnetenner) på en gang over 14 dgr!!!! Og det er jo de som er de verste. Merker så og si ikke til at hun får de:O)

Skrevet

¨Det var jo oppløftende! :) Får vel bare forberede meg på det verste og håpe på det beste!

Skrevet

Sønnen min fikk de to første tennene rett før han ble fire måneder. Da hadde vi hatt tre uker med sammenhengende diare og sutring. Han ble også dehydrert og fikk blod i bleia, så det ble litt stressende. Men de tennene som har kommet etter det har det vært lite problemer med. Han har gjerne hatt litt feber kanskje en uke i forveien og litt løs mage, og så plutselig ser vi tennene.

Skrevet

Vi merket aldri noe til når jenta vår fikk tenner! Ikke noe ekstra hyling, feber, diare eller noe som helst. Plutselig var bare tennene der! ;-)

Skrevet

Storesøster fekk tenna tidlig, og vi merka nsten kkje at dei kom. Jekslane var vel dei vi kanskje kunne merke litt på humøret henner, men det var ikkje mykje. Så eg synast ikkje du skal ta sorgene på forskudd ;-)

Skrevet

Storesøsters første tenner dukket opp helt plutselig, uten forvarsel, da hun var 5mnd. Hun var kun plaget av smerter da fortenna oppe dukket opp.

Lillebror har vært småsutrete i en uke, har sovet dårligere enn vanlig og våknet tidligere enn vanlig på morgenen. Jeg ser begge fortennene nede er i ferd med å bryte gjennom nå, og håper det snart er over for denne gang. Han er 5mnd og 1uke.

Skrevet

Har faktisk ikke merket at tenner har kommet på noen av mine 3 jenter, de har bare poppet opp. Husker storesøster fikk 4 tenner på en gang, og selv ikke da merket vi noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...