Gå til innhold

September: Når kommer smilet?


hege_d

Anbefalte innlegg

Det er ikke mer en halvandet år siden jeg fikk min forrige lille søn, men alikevel er det bare så mye jeg har glemt... Når er det for eksemple de sier at de virkelig begynner å smile til en? Det gleder jeg meg jo masse til, for selv om han allerede smiler en del er det jo desverre nok bare grimasser, og ikke et smil til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min begynte å smile når han var 16 dager (dvs han smiler igjen når jeg smiler til han).. Men i følge helsesøster så er han litt før skjema der, men de fleste begynner å smile en gang før 6 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier etter 4-5 uker. Gutten min smilte etter 2,5 uker og smiler mer og mer tydelig nå som han er 4 uker. Han smiler når man snakker til ham med lys stemme - og det er helt sikkert ikke grimaser. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tok det lang tid med, men han var født 4 uker for tidlig . Jeg mener å ha lest noe om at smilet kommer 45 uker etter befruktning. Og det stemte godt på førstemann. Med nummer to er det annerledes. Hun smilte veldig tidlig, men jeg tror vi var mer bevisst på hvordan få det fram og hva som er et smil og hva som er et bæsje/prompe/trøkke grimase denne gangen. Synes hvertfall det er mye lettere å få henne til å smile enn det broren var i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i gården kom det første smilet like før han var 4 uker gammel. Nå smiler han bare mer og mer, amsiktet "sprekker" til et smil og han gliser bredt og høyt til tider! Herlig å se på! Er det rart en blir "varm om hjertet"...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...