Gå til innhold

Sykemelding?

jordbærsjokolade

Anbefalte innlegg

Med fare for å bli kalt lat og uduglig spør jeg likevel...

Jeg er som noen sikkert har fått med seg gravid etter to ma dette året. Er nå 5+ 3 !

Jeg er så sliten, redd, trøtt og i dårlig form generellt at jeg holder på å stupe.

I tillegg er jeg plaget av tinnitus (øresus) som bare har blitt verre nå de siste ukene . Søsteren min har kreft ( men er nesten helt sikre på at dette skal gå bra) og moren min har mer eller mindre forsvunnet inn i sin ene lille pillerus. Jeg har så mye å tenke på nå.

Dette er IKKE noe syte innlegg...og er ikke ute etter trøst eller "stakkars deg".

Vil bare høre om derer syntes det er feil av meg å be om sykemelding?

Har et vikariat som går ut om to uker, makter ikke tanken på å stille på jobbintervju nå.

Vær så snill å ikke ta dette som en stakkars meg melding, er ikke det jeg mener!!

Fortsetter under...

Ta deg en liten tur til legen (eller ring) og be om å bli sykemeldt!

Tror ikke den situasjonen du er i er bra for deg eller for den lille i magen, og tror det kunne vært greit med noen uker med ro for dere begge. Tenker spesielt på deg siden jeg vet hva du vært igjennom, og tror du trenger litt tid for deg selv. Du må ta hensyn til at du har mistet to ganger før. Selv om det går bra, skal du tross alt ha en normal hverdag og du trenger overskudd i tiden fremover.

Håper ellers du har det bra, og at du klarer å glede deg litt over den lille opp i alt.

Klem :o) Tenker på deg...

hei Leontine!

Har akkurat skrevet et lite innlegg til deg på "ufrivillige aborter"!

Uff, jeg syntes det er så vankskelig å be om det..Føler at jeg blir sett på som lat og som en snylter...Må uansett jobbe i 2 uker til (så lenge vikariatet varer), for har ikke jobbet lenge nok på dette stedet til å ha rett på sykepenger. Men jeg kommer nok til å gjøre det, orker ikke å søke på ny jobb nå!

tenker på deg også, håper det er bra og at dere så smått har satt igang med prøvingen?

jeg skal på ul den 26 oktober, føler litt at det er den første kneik jeg må over!

men det må jo bare gå bra ikke sant?

Klem

Har nettopp svart deg på det innlegget ;o) Tror vi har gått litt om hverandre her inne.

Du er ikke lat eller en snylter! Dette handler om å klare å holde seg normal i hverdag som er full av stress og bekymringer. Og det er ikke bra for hverken deg eller den lille spira i magen.

Du har rett til sykepenger ved sykemelding dersom du har vært i arbeid 4 av de siste 6 måneder. Så hvis du har vært i arbied på andre plasser, beregner de et gjennomsnitt av lønna. Men det er bare å gå inn på trygdeetaten.no å se eller ring å spørre generelt på trygdekontoret.

Min lege vil jo sykemelde meg dersom jeg blir gravid. Men har tenkt litt på det, og tror det kan være godt å tenke på andre ting, så kanskje jeg ber om å bli halvt sykemeldt. Så får jeg litt tid til meg selv samtidig som jeg slipper å sitte hjemme å tenke og sture.

Du får lese litt på de ulike innleggene, og se om du får en sammenheng i alt. :o)

Ha ei fin helg! Klem

Hei igjen:)

Ja, vi svarer litt om hverandre her ser jeg:)

Jeg tenker at jeg vil har 100 % i et par uker...Også kanskje 50% hvis jeg føler meg litt mer rolig...Men må jo ha en jobb å gå tilbake på også..Håper de gir meg sykemelding helt til jeg finner noe annet, eller hvis jeg ikke finner noe annet?!

Tror jeg skal ringe tk nå jeg:)

Klem og ha en fin helg du også!!!

Hei! Jeg anbefalte deg i et annet innlegg å ikke be om sykemelding men dette høres helt annerledes ut.Jeg hadde bedt om sykemelding. Du skal ha energi til å være gravid og energi om det ikke går bra denne gangen. Er du så sliten så ikke nøl med å komme deg til legen. Da trenger du det! Jeg var utslitt av jobben og oppdaget rett etterpå at jeg var gravid. Har snakket med sosionom på sykehuset og en overlege og det hjalp veldig! Har vært sm i 6 uker 100 % med god samvittighet. Gjør det samme du.

:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...