La Perla Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Hei! Da setter vi det vi har målt i dag som utgangspunkt. For min del var vekta 61, 3 kilo (jeg er 168 høy). Så målte jeg med målebånd. Poenget, Fregnepetra, er å finne omtrent samme sted å måle hver gang, ikke nødvendigvis samme sted som alle andre måler. Selv måler jeg på enten det tykkeste eller tynneste stedet - sånn: Midjen, det smaleste stedet: 75 cm Magen, et tykkeste stedet - noen cm nedenfor navlen: 82 cm. Høyre lår, på det tykkeste: 53 cm Overarm, på det smaleste, liksom mellom de to musklene: 27,5 cm Rumpe: Mitt tykkeste punkt, som er nede ved hodteleddet omtrent: 95 cm. Trening/mosjon denne uken: Helgen: 40 min gange med 14 kilos gutt i bäremeis Mandag 40 min. hurtig gange Tirsdag: 1 time jazzdans Onsdag: 30 min normal gange Torsdag: 55 minutter rask gange i bakker I dag: Foreløpig ingenting. Hva med dere andre? Det er forresten bare fint å f med flere, Mojo, og alle andre som vil er også velkomne.
Fregnepetra Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Hallo! Da skal jeg ut å kjøpe meg et målebånd i helga, så det får bli med vekta for denne gang... Veide idag 59.6kg og er 1.80 høy. Har ikke trent noe denne uka fordi jeg har hatt influensa! Har nok spist litt for lite pga sykdommen, sikkert derfor vekta har sunket en del.... Men plages generelt med å ha liten matlyst, spesielt frokost sliter jeg med å få i meg, byr meg nesten litt i mot om morgenen Ellers går det mye i kylling, svonekjøttdeig i diverse varianter og fisk, samt masse grønnsaker! Er utrolig glad i wok, det er jo bare helt nydelig:) Godteri spiser jeg sjeldent, funnet ut at første uka etter å ha kuttet det ut er helt j....., men så går søthungeret bort av seg selv. Men is, det må jeg ha innimellom! Drikker caffe latte etpar gang til dagen med litt smakssirup i, synes det funker godt hvis jeg har lyst på noe.... føler jeg for å knaske på noe kutter jeg opp gulrot og agurk, eventuelt litt frukt. Noen andre små tips?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Hei og god bedring! Influensa er noe herk! Ut fra hva du sier kan det nok være at du trenger å spise litt mer og spise regelmessig, litt mat på morgenen er bra, for å komme i gang (kanskje du orker litt frukt eller en yoghurt?), og det er bra for de fleste av oss å trene en del. Men alvorlig talt, trenger du egentlig å gå ned i vekt? Høres jo heller ut som du burde legge på deg litt? Ikke ment som kritikk, syns bare det er trist hvis noen som egentlig veier litt for lite skal bruke mye tid og energi på å slanke seg unødig. Det du spiser av mat høres jo for det meste sunt og godt ut da :-) Uff, beklager hvis jeg "brøt meg inn" i tråden deres, ikke meningen å komme her å plage dere :-) Tenkte bare jeg kunne tipse om det med regelmessige måltider.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #4 Skrevet 13. oktober 2006 Hei:-) Mener heller ikke å blande meg inn,men Fregnepetra du høres jo undervektig ut....Håper du har det fint og er frisk og rask:-) klem Anonym 2
La Perla Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2006 Hei anonym. Fregnepetra kan sikkert svare selv, men nå var jeg nå innom her. Dette ble kommentert i en annen tråd i går, og jeg må innrømme at jeg også har vanskelig for å se at du, Fregnepetra trenger å bli spesielt mye slankere. Men det er jo forskjell på folk, og to som ser like slanke ut kan veie så mye som 5-6 kilo forskjellig. Og alle har godt av å spise sunt og trene og komme i form, så derfor synes jeg det er fint at alle som føler de har behov for dette, blir med på vårt lille prosjekt, som er mer et komme-i-form- enn virkelig slankeprosjekt, egentlig, selv om vi gjerne vil litt ned i vekt også. Ang, dårlig apetitt om morgene: Hva med litt oppskåret frukt, havregrøt eller en liten prosjon fokostblanding?
Fregnepetra Skrevet 13. oktober 2006 #6 Skrevet 13. oktober 2006 For det første, takk for konstruktiv kritikk! Setter mer pris på slike innlegg kontra vasete innlegg med en negativ undertone! ) Jeg skjønner til dels kritikken, men poenget mitt er heller ikke å gå ned flerfoldige kilo... etpar toppen! Men greia er at det som jeg føler er overflødig hos meg sitter på mage, bak på ryggen og hoftene og vet utmerket godt at dette kan strammes inn med trening, men har fra et tidligere utgangspunkt sett at etpar kilo ned har hjulpet på disse områdene og vil derfor prøve etpar til..... (vet dessuten ikke hvordan i all verden man kan trene på kjærlighetshåndtak!!????) Jeg er en frisk og høyst oppegående jente som overhode ikke er, eller har vært, i nærheten av å ville slanke meg sønder og sammen ) Men som sagt tidligere, godt med alle slags tilbakemeldinger sålenge de er konstruktive!!
Fregnepetra Skrevet 13. oktober 2006 #7 Skrevet 13. oktober 2006 litt fort kan det gå ja.... er jo enig i at å trene PÅ kjærlighetshåndtak kan bli i litt vanskeligste laget ja ;o) mente jo å trene de vekk!
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #8 Skrevet 13. oktober 2006 Hei,veldig bra at du ikke tar tilbakemeldingene negativt,for det var ikke vondt ment..klart at alle har godt av å trene litt:) Men må jo innrømme at jeg føler meg litt "lubben" med mine 69 kilo fordelt på 168 cm men prøver også å gå ned i vekt,fem kilo ville vært perfekt.Er vel en jojoslanker,det går veldig bra å gå ned i vekt,men sliter med å holde den...har slanket meg fem kilo siden i sommer så det går sakte men sikkert nedover:) noen som har tips for å holde vekta? Anonym2
mojo Skrevet 13. oktober 2006 #9 Skrevet 13. oktober 2006 Hei! Min vekt er 65 kg Mage 97 (huff) Bryst 97 Lår på det tykkeste 57 Arm midten 32 Trening denne uken: 3 gå turer ca 30 min. 1.5 time i styrkesal, 2 ganger aerobic + sykling til jobben 3 dager. Må nok innrømme at jeg synes mandagen er en bedre veie/måle dag. Ny uke liksom??!!
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 14. oktober 2006 #10 Skrevet 14. oktober 2006 Veide meg i går, men fikk ikke skrevet inn pga at dagen gikk alt for fort som vanlig. Veide 62,2 kg 13.10 Mål av kroppen: Midje 71 cm Rumpa 103cm Lår 60 cm Nå har jeg skrevet mål på de stedene jeg ønsker å gå ned. Ble at jeg spiste en bollepose i går når jeg var i byen. Det er fyyy. Og litt mye hjemmelaget pizza i går kveld. Men klarte meg uten snop da. Trente 1 time med en veiledningsinstruktør i går (vekter) Og har planer om å trene 1 time i dag også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå