Gå til innhold

Hva sier dere om hvor langt dere har kommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 15 uker i dag. Men hva sier dere når folk spør. De fleste har ingen formening om hva 15 uker er, men hvor lang tid er jeg i mnd?

Blir det 15 uker/5 uker = 3 mnd, eller har jeg kommet lenger. Jordmora snakket om at de regner 28 dager i en svangerskapsmnd.

Buksene mine er i alle fall trange. Har lyst på en slik t-skjorte der d står" Jeg er ikke feit, jeg er gravid!". Men siden jeg skal holde det hemmelig en stund til så må jeg vente med den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier bare fullgåtte uker jeg, føler at det ikke stemmer med 3 mnd og jeg er bare 13+6. Likevel, -så lenge jeg er over 12 uker så føler jeg at jeg er lenger enn 3 mnd. Tenker at når jeg nærmer meg slutten så kan jeg si at jeg har 4 mnd igjen eller noe slikt, men foreløpig NEKTER jeg å si at jeg har 6 mnd og 3 dager igjen!

Skrevet

jeg er 13+2, og i min 14.uke.

så jeg sier enten: jeg er i uke 14, nå.

Eller: jeg er 3,5 mnd på veg.

Skrevet

Jeg synes det der med måneder i forhold til uker er fryktelig vanskelig, og får det liksom ikke til å stemme. Men så er jeg ei kløne med alt som har med tall å gjøre også da ;op

Jeg sier alltid uker jeg, ennå... Er 22+5 idag, altså i min 23. uke. Dersom noen jeg kjenner spør, sier jeg at jeg er 23 fullgåtte uker på søndag. Så kan de spørre og grave litt mer, dersom de synes dette er uklart (noe jeg også synes da...).

Dersom fremmede spør, sier jeg at jeg er 22 uker, eventuelt "litt over halvveis", eventuelt at jeg har termin 13. februar (så får de regne selv, hehe).

Skrevet

Jeg er 19 fullgåtte uker, påbegynt uke 20 siden jeg er 19+3. Og når meningmann spør sier jeg at jeg er i min 5 mnd,, Ikke at jeg er 5mnd påvei.. Da danner folk seg et bilde av hvor jeg er i svangerskapet i alle fall..

Skrevet

Jeg syns denne er grei å bruke jeg.. Siden de fleste ikke-gravide bruker 9mnd som mal for hvor langt et svangerskap er.. Da blir denne riktig:

1-4 uker i din 1 mnd

5-9 uker i din 2 mnd

10-13 uker i din 3 mnd

14-18 uker i din 4 mnd

19-22 uker i din 5 mnd

23-27 uker i din 6 mnd

28-32 uker i din 7 mnd

33-36 uker i din 8 mnd

37-40 uker i din 9 mnd

Så får heller de som regner svangerskapsmåneder (10mnd) regne selv hvis de spør meg,, hehehe

Skrevet

Til de som har vært gravide selv så sier jeg hvor mange uker jeg er, men til klassevenniner og slikt sier jeg fem mnd.. så får de heller spørre hvis det er noe de lurer på og det gjør de fleste og da! :P

Skrevet

Selv går jeg etter uker, men hvis noen spør går jeg etter dato. jeg har termin 17 januar så hvis noen spør hvor langt jeg er på vei nå så sier jeg 6 mnd eller at jeg har 3 mnd igjen. Det er noen som spør om det også hvor langt jeg har igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...