Gå til innhold

Twilightere: Ryktene sier at...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får håpe at både trykket og proteiner er normalt så hun slipper å tilbringe helgen på sykehus!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sponge: Mikrofinans er en fantastisk strategi, men jeg ser den ikke som helt ufeilbarlig. Jeg har blant annet innsett at NGO'er som driver med mikrofinans ikke alltid er like flinke til å ta hensyn til lokale forskjeller som medfører at effekten av strategien kan variere kraftig. Det finnes også endel kritiske stemmer som mener at lånene er så mikro at de genererer fattigdom heller enn å bekjempe det. Jeg er ikke så kritisk til det, det vil si jeg er i utgangspunktet ekstremt positiv til mikrofinans, men oppmerksom på at det eksisterer fallgruver som kan ødelegge en god idé og en fantastisk strategi for millioner av kvinner:))

Skrevet

Velkommen søta:)

Skrevet

åherregud jeg er fjern.... først nå - etter to timer online - kom jeg på at det var HER inne tråden skulle være... har følt meg litt ensom hittil idag, men nå har jeg funnet dere :)

Er hjemme idag, første dag i full sykemelding, og er helt utslitt etter to harde dager på jobb og onsdag kveld (sambo til søs var så grei og snill å drikke vin med to kompiser hjemme hos dem fram til midnatt, så jeg måtte sitte på en hard stol ved pc'n og vente til de gikk ut før jeg fikk lagt meg nedpå og slappa av/sovet). Så idag har jeg og lillejenta mi (planleggingsdag i barnehagen) tatt det HELT med ro, vi spiser kjeks og ser barne-tv, leker med dukker, og nå skal vi montere litt ikea-hyller. En herlig dag med andre ord!

Skrevet

Det høres ut som en perfekt dag for en sliten ka-ping:)

Skrevet

Den dagen noen finner en ufeilbarlig strategi mot fattigdom _skal_ jeg ta helt av (eh, rettferdig ressursfordeling, kanskje?). Skjønner hva du mener, men synes også det er 100% bra at man får oppmerksomhet om emnet. Det blir jo gjerne for "mikro" til å bli hørt i mange sammenhenger...

Og mens vi snakker om bedre hverdag for kvinner - godt å være kvitt svigermor?

Skrevet

Den dagen man finner en ufeilbarlig strategi så jubler jeg med deg. Det er jo ikke en hemmelighet kanskje at jeg også syns det er fantastisk at Yunus vant og at verdens fattige kvinner får oppmerksomhet i den skalaen.

Svigermor har dratt og det er så herlig så herlig:)

Skrevet

startegien har fungert knall hittil ja :D Virker som om jeg har kommet meg nok til å kanskje ta en tur ut blant folk litt seinere idag. I "sentrumen" er det 12-timersåpent på alle butikkene, blant annet butikken som selger biler. Vurderer å droppe drømmen om nok en passat, og heller kjøpe en ford mondeo... er vil ville og gale, eller hva? :)

vims: spent på oppdatering, lykke til på kontroll!

Sponge: mer stabil data idag kanskje?

andrea: morsom svigermor du har! "hvordan virker dusjen"... hihi...

Hanne: gleder meg SÅNN til å komme på besøk!

alle dere "nye": heiheihei! morsomt at vi er blitt så mange twilightere :D

ps: søs har lagt inn bud på leilighet idag! Spennede, spennende!

Skrevet

Ka-ping: så spennede med søsteren din. Oppdater meg på sms:)

Eller så har mikrofinans fungert bra ja, men det finnes dessverre negative aspekter også. For det aller meste fungerer det voldsomt bra, men noen NGO'er bruker bare en 'blåkopi' av Grameen Bank sitt program uten å ta hensyn til at Ghana, for eksempel, ikke fungerer likt som Bangladesh.

Skrevet

Spennende at dere utforsker andre deler av bilverdenen ka-ping:))

Skrevet

Hanne: hehe det er et rent økonomisk spmål :) Har litt mindre penger å bruke på bil enn vi tenkte, og siden passaten funker greit som det er enda så prioriterer vi heller å bruke de pengene vi har på kjøkken enn bil :)

SØS FIKK TILSLAGET PÅ LEILIGHETEN!!!!!!! Jeg sender annonsen på link (epost)!

Skrevet

Da er jeg tilbake fra en og en halv time lunsjpause, det er passelig på en fredag, ikke sant? Det var til og med kakedag i dag :-)

Etter å ha oppdatert meg litt på twilighttråden, må jeg vel oppdatere meg på fredsprisvinnere også. Hadde glemt at det var i dag den skulle deles ut. Faktisk så kjøpte jeg meg ei bok for noen dager siden, og i dag så jeg at forfatteren hadde fått nobels litteraturpris (Snø av Orhan Pamuk). Har aldri lest bøker av nobelprisvinnere før (jo forresten, Paulo Cuelho og Gabriel Garcia Marques har vel fått den...), så blir spennende å starte.

Svigermora mi er så søt atte... Vi fikk gave av ho i går, vinterdress til lillejenta, som vi hadde sagt at vi trengte. Bare litt dumt at den var i størrelse 6 mnd +, så det blir kanskje litt varmt i juni... Men den kan jo fint byttes :-)

Skrevet

Kult. *sjekker nå*

Vi skal vinne i lotto og kjøpe oss Touran:))

Skrevet

Hanne: det er egentlig min plan også... hehehe... og så skal gubben ha en Subaru Forester (eller no sånt) :D

Skrevet

andrea: av svigerinna mi og gjengen fikk vi en supersøt vinterdress i fleece i julegave, str. 68. Problemet var at jeg hadde termin i april.... dressen var selvsagt for liten da vinteren kom :)

Skrevet

Hei alle sammen,

vil bare si takk for støtte og oppmuntring denne harde uken på jobb med dataproblemer og rapportfinalisering og faenskap. Nå er siste kapittel m bilder og grafer og alt sendt av gårde, jeg jubler, lytt til min sang!!!!

Skrevet

jeg lytter! og ønsker deg ei flott helg med små og store svamper i svampeheimen ;)

Skrevet

Takk, takk - har gubben heime helt til i morgen tidlig:) Men det skal bli godt med helg nå, og du verden som jeg har fortjent det!!!! Skal gå tur i gråværet som plutselig kom, og nyte at jeg ikke har dårlig samvittighet for alt jeg synes jeg burde gjøre i stedet for å kose meg med storeKnøttet. God mat skal vi ha og bikkja er hjemme og i det hele tatt - denne helga skal bli bra.

Kos dere, alle sammen, vi "snakkes" mandag

Skrevet

God helg alle sammens ja!! :o) Håper dere alle får en fin helg, og at prøvene til Vims er fine så hun slipper å være på sykehuset! Krysser fingrene!

Skrevet

kos dere i helga alle sammen :) det skal i hvert fall jeg! imorra feirer farmor 80-årsdagen sin, og hun styrer på med smørbrød og kaker og venninner som hun skal vise fram sitt eneste oldebarn til... det blir sirkus som vanlig, og jeg gleder meg :) I tillegg er det full montering av ikea-varer, jeg får lov til å gjøre alt selv, mot at gubben får lov til å sitte og le av meg, hihi... Og så får vi besøk av et par der hun er lokal og han fra Egypt, de har nettopp fått en liten en og mangler alt av møbler og utstyr, skal kjøpe litt av oss. Blir spenennde å bli kjent med nye folk!

ha ei fin helg med mager og unger og bikkjer og familier og alt som hører til!

Skrevet

God helg til alle sammen fra meg også!!

Jeg skal på sparkjøp og kjøpe amme-bher og ammeinnlegg nå som svigers er her med bil :-)

Skrevet

husk gaskluter og flanellskluter :) er visst både billig og god kvalitet, sies det.

Skrevet

Innom en snartur, er i feriemodus, men gubben kobla opp sin bærbare, og da ble abstinensene store.....

Skrevet

Takk for tips :-) Også blir det kanskje noen ullbodyer og strømpiser også...

Ha det gøy med møbelskruing da... det er jo kjempegøy :-)

Skrevet

Tjohei! :)

Vært på sykehuset, og blodtrykket var bra, men protein i urinen igjen. De tok endel blodprøver, som jeg skal ringe og høre resultatet på i ettermiddag, ser de fine ut får jeg være hjemme -hvis ikke er det rett inn. Fikk nemlig snakka med til å slippe være der pga proteinene hvis jeg lovte å ringe om jeg kjente noesomhelst forandring :)

Så nå håper jeg blodprøvene er ok, kryss fingrene da jenter, jeg VIL være hjemme med mannen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...