Gå til innhold

Laaaaaaaange måltider. Grrrr.....

Anbefalte innlegg

Snuppa elsker puppen, og måltidene er laaaaaaange. Spesielt om natta er dette slitsomt (oftest 3 måltider om natta).

Hun starter med effektiv suging, men etter ca 10 min på en pupp, tar hun det mer med ro, og koser seg med maten. Hun har også endel luft i magen, så har startet med minifom. Er derfor ikke tilhenger av at hun skal måtte hive i seg maten fordi jeg er utålmodig.

Ikke uvanlig at hun sovner ved puppen, og at jeg må holde henne våken for å bli ferdig. Hun vil gjerne ha hver pupp i 20 min.

Har prøvd å korte ned måltidene litt, men da blir de bare hyppigere i stedet. I begynnelsen var hun mye raskere, men nå virker det som hun trenger lengre tid rett og slett. Eller er det noen triks jeg ikke har lært enda?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6669291-laaaaaaaange-m%C3%A5ltider-grrrr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tid, ja, det er nok det hun trenger. Titter på kalenderen, hun er omtrent 3-4 uker gammel? Økedagene er vanlige nå. 40min måltider er ok så lenge du ikke blir sår. Kosesugingen er for fløtemelken, det sover hun bedre av og får roligere(?) netter og mindre vondt i magen. Ammepute avlaster ryggen din. Det blir bedre snart, og om en mnd eller ti kommer du kanskje til å forundre deg over at det faktisk er mulig å bli ferdig på fem minutt?

Hei Expat! Du er jammen en levende engel her inne!!!

Men hun hadde jo økedøgn for bare en drøy uke siden jo... Ja hun er litt over 3 uker nå, og var bare sååå effektiv i begynnelsen, så savner det litt.

Har blitt litt sår, for hun er ikke så flink til å gi den største hamburgermunnen, blir ofte litt halvveis.. Hun kaver fælt, og blir utålmodig, så må bare la henne ta puppen, selv om grepet blir litt feil.

Er jo ingen stor krise egentlig, holder motet oppe osv, men synes det er litt slitsomt. Sikkert litt sammenheng med at jeg ikke har lært meg mitt nye søvnmønster enda..

Slapp av sammen med henne du, sov litt på dagen og ta alt evt husarbeide sammen med manden i en kjapp rufs på ettermiddagen?

Bruker du innlegg/salve/mye luft på nå? Ikke ull direkte på puppen, helst kompress (hvis du ikke lekker så mye) eller papirinnlegg, disse skifter du etter hver amming. Simplex øyesalve anbefales av ammehjelpen, mange bruker også Purelan. Pumper du ut en dråpe på puppen før hun tar den, setter deg selv litt i gang, liksom, så stresser hun mindre og kanskje er mer villig til å ta den ordentlig. Husk at et godt sugetak er viktig for a få melken ut effektivt!

Bruker chicco-innlegg som holder seg tørre, (natusan sine er jo helt talentløse), ullinnlegg utenpå. Bruker også salve (samme type som purelan, er avhengig av den), setter nesten alltid i gang puppen før jeg tilbyr den til henne. Likevel kaver hun:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...