jordbærsjokolade Skrevet 13. oktober 2006 #1 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hvordan er det med deg? Har dere satt igang med prøving ennå? Jeg er nå 5+3 i dag og fortsatt livredd..Tror alt er galt hele tiden og går på da hvert tiende minutt. Er kvalm og har såre brystvorter, men er redd dette kun er bivirkninger av crinonen...Alt er så annerledes denne gangen på en måte? Skal til ul Torsdag om to uker, det blir både spennende og skummelt. E så redd for å høre ordene " her er det ikke noe liv"...Men men...jeg får vel bare holde ut.. Jeg tenker på å sykemelde meg, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem, er så redd for å bli avfeid med at det å være gravid ikke er noen sykdom. Uff, ikke mye positivitet her i gården altså, men det skal komme etterhvert:) Håper du har det bra!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6669287-leontine/
Leontine Skrevet 13. oktober 2006 #2 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hei hei! Har svart deg inne på gravid på nytt om sykemelding... synes du skal be om det! Synes du skal ringe til legen og være helt ærlig og beskrive hvordan du har det. Med alle familieforhold, jobb og nervøsiteten og alt. TR er på vei til å pakke sekken og forlate meg for denne gangen, og etter det blir det vel prøving... huff, det knyter seg i magen bare ved å skrive det, men gleder meg også. Er veldig babysyk for tida, og kjenner at jeg er klar for å prøve igjen. Var hos min faste gyn på mandag, og han var veldig positiv, men ville ikke gi meg Albyl-e eller Crinone. Men får albyl-e fra den andre gyn, så det er vel bare å utnytte den man kan. Han sa at jeg skulle få komme tidlig og ofte til UL, så det var bare å ringe selv om jeg skulle følges opp av sykehuset (har diabetes så det er normal prosedyre). Skulle ønske jeg kunne gå koblet til en Ul maskin 24 timer i døgnet! Men man må ikke bli helt paranoid eller ;o) Skal ringe fastlegen min i dag, og høre hva han sier. Kan det være positivt at det føles anderledes? Begge gangene jeg mistet var anderledes enn første gangen da det gikk bra, så kanskje det er et godt tegn? At det denne gangen er det en ny følelse. Jeg tror jeg visste begge gangene at det var noe som ikke stemte, og spesielt andre gangen. Hadde nesten ingen tegn på å være gravid. Hvordan er det ellers anderledes? Håper du får en sykemelding slik at tin roer seg litt, og at du klarer å glede deg over graviditeten. Sender tanker og klemmer din vei ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6669287-leontine/#findComment-6671011
jordbærsjokolade Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hei Leontine:) Hvordan er det med deg? Du er vel midt i el tider nå, eller du er akkurat ferdig? Jeg er i dag 6+6 (ca). Skal til ul på Torsdag, noe som jeg gruer meg noe voldsomt til. Er selvfølgelig redd for å få beskjed om at det ikke er noe liv der. Men må bare vente å se. JHar ingen symptomer, men går jo på akupuktur og tar jo crinone og det er jo mulig at det påvirker kroppen min? Ellers så har jeg fått sykelmelding, og tror jeg kommer til å være sykemeldt til jeg er ferdig med de tre første månedene. Det er utrolig godt å kunne slappe av.. Har ikke noe jobb å gå tilbake til, men det tenker jeg rett og slett ikk på akkurat nå. En jobb finner jeg for noe få måneder uansett:) Bruker tiden på å lese på en eksamen jeg skal ta i desember (mangler siste ped eksamen for å bli førskolelærer) og på å bare slappe av, der er veldig godt! Du sier noe, da tenker jeg på det å være koblet til en ul maskin:) Det finnes noe annet som ikke er såå drastisk, noe som heter babywatcher eller noe i den duren. det er et aparat som du kan høre babyens hjerteslag gjennom. Men har lest at det er mange som sliter med å bruke den riktig og dermed ikke finner noe hjertelyd, så vet ikke helt om jeg tør ta sjansen på å kjøpe en? Håper alt er bra med deg og at du har hatt en fruktbar tid:) Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6669287-leontine/#findComment-6795883
Leontine Skrevet 23. oktober 2006 #4 Del Skrevet 23. oktober 2006 Så godt å høre fra deg igjen ) Lenge siden sist! Venter på EL nå denne uken. Syklusen min er blitt lengre etter at jeg mistet 2. gang (ca. 32 dager), og hadde første dag av mens 10 okt, så da skal jeg etter hva QR eggløsningstesten sier ha EL til helgen. Men vi prøver å ha sex hver dag, det kan jo ikke skade. Men vi stresser ikke; skjer det så skjer det. Dette er jo første perioden vi prøver. Men tester nå med EL-tester for å letter finne ut når jeg har EL og hvor lang tid det er mellom første dag av mens og EL. Da blir det lettere å ha kontroll. Har nå vært til både min faste gyn og snakket med fastlegen min, og ingen av dem vil gi meg Crinone eller Albyl-e. Vet ikke om jeg skal bli fortvilt eller høre på deres egentlige fornuftige svar. De mener at jeg må la naturen gå sin gang, og at det er ikke så uvanlig å miste to ganger. De ville jeg heller skulle slappe av, og ikke stresse med å bli gravid. Vet jo at det er det mest fornuftige, men som jeg sa til gyn at det er vanskelig å høre på fornuften når følelsene sier noe annet. Men vet at jeg får Albyl-e fra den andre gyn jeg var hos, så jeg må tenke på det. Må ta det den dagen jeg evt. er gravid. Min faste gyn sa det var ikke uvanlig at det var dårlige kombinasjoner mellom sædcelle og egg, og at det skjedde faktisk ganske ofte. Og han trodde det var det som var tilfelle med meg. Skal nå ta det med ro, og se hva som skjer. Får komme inn til tidlig UL, og blir fulgt godt opp både av lege, gyn og sykehus. Hvordan føles det å være gravid igjen? Er du nervøs, eller klarer du å slappe av? Godt at du får komme tidlig til UL. Tror ikke jeg skal kjøpe Baby watcher hvis jeg blir gravid. Jeg må prøve å ha en "normal" holdning til det hele, hvis ikke blir fokuset på gravidtetetn så veldig stort at dersom jeg skulle miste blir nedturen deretter. Men skal innrømme at det knyter seg seg litt i magen bare med å snakke om det, og jeg vet ikke om jeg klarer å ha en så "normal" innstilling. Men må bare prøve. Håper du har det bra, og at du får en kjempefin opplevelse på torsdag. Venter spent på å høre fra deg ) Krysser både fingre og tær!!!!!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6669287-leontine/#findComment-6797232
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå