Gå til innhold

Ang. jul ;-)

t-79 og Jakob+ spire:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere planlagt julen??? spes dere med termin nærme julaften??

Jeg har termin 19.des ...... og har liksom egentlig ikke planlagt julaften enda.... familien bor 2,5 timer unna, så jeg regner det vel egentlig lite sannsynlig at vi kommer til å dra dit, uansett om den lille har kommet eler ikke, man skal vel ikke kjøre så langt med de i bil den første tiden er det ikke sånn??

Hmmm, det er jo litt vanskelig å planlegge noe som helst da, for vi har jo ingen idè om når babyboy melder sin ankomst......

Dette blir litt vanskelig..... vi har alltid vært hos familien min i jula, og jeg har aldri feira julaften uten mamma- men da er det kanskje på tide da ;-) ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er egentlig svigers sin tur til å ha oss på besøk julaften. Har ikke veldig lyst for å være ærlig. Blir i så fall første gang jeg er borte fra mine foreldre og det er egentlig uaktuelt........ (litt barnslig der) Men vi har ikke planlagt så nøye egentlig. Hvis jeg går litt overtid så kan det jo hende jeg føder da også.....

Hvis jeg er i god form så kan det hende vi drar en liten tur til svigers på formiddagen og til mine foreldre etterpå. Så blir det begge to. Første barnebarn for begge sett besteforeldre.

Senere skal vi feire jul hos oss og invitere de som vil! jeg lar i alle fall ikke mine foreldre sitte alene julaften.

Tror jula i år blir rolig!! Og det passer meg fint! :-)

Skrevet

tja..det er vanskelig..... vi skal feire jul den 20 desember med svigerforeldrene mine,gleder meg.

så jeg håper ikke jeg går over tid.

vet enda ikke om mine foreldre kommer nedover.

men jeg har i allefall planer om å handle inn mat til både julaften(24 des) og til nyttårsaften. å sette i frysern.

så det blir spennende å se hva som skjer.

Skrevet

jula her blir hos familien min heldigvis.... vår første jul sammen... og siden foreldrene mine bor i samme by og hans familie 1,5 time unna så blir vi her siden vi ikke vet om den lille har kommet ut eller ikke... terminen er jo 21.des...

Skrevet

har ikke tenkt over det i det hele tatt, for å være helt ærlig, hehe.. har termin den 26.12.

regner emd at svigers (som bor i samme gate) skal lage julemiddag og vi skal være der med mindre jeg skal på føden..

Skrevet

Har også termin 19. desember... håpa babisn e kommen før den tid... Vi skal feir jul hjemme hos oss med svigersan, brorn og søstra tel sambo og ongan hennes... så hær bi det fullt hus og stormende jubel :D Har feira jul hær hjemme i fem år faktisk... men det va litt tøft første året... men nu har vi fått vårres tradisjona... heime hos foreldran mine e det stortsett masse folk så di sett ikke aleina uansett.... vi e der andre juledag førr da har mamma bursdag... også e mamma og pappa her en dag i romjula på middag... 1 jule dag e vi på nersia hos svigersan og sambo får den ekkle lutefisken, mens æ har med mæ en ribberest fra julaftn... 3. juledag e vi der å spis pinnekjøtt... Nyttårsaftn har vi masse venna på besøk... så det passa bæst om babisn kan se å kom sæ ut litt før tia... :D Vi sjøl har sånn følelse av at babisn kjæm i mnd skifte nov/des... men det kan jo hend det bærre e ønske tenking... men 19. desember e liksom litt på tryne termin spør du mæ... passa liksom ikke inn nån plass:D

Skrevet

Huff....Jeg har termin på juleaften, og vi skal faktisk feire julen hjemme hos oss. Får litt noia når jeg tenker på det!!! Men satser på at jeg føder før eller etter. Det er jo kun 5% som føder på termindato. :)

Grunnen til at vi skal ha julen hos oss er at moren + broren min bor et stykke inn i Sverige, dit skal vi IKKE! Faren min bor også i Oslo, men de reiser bort og feirer julen i USA, så kan jo ikke feire med de. For at vi ikke skal feire julen alene, og heller ikke moren/broren min så er det lettest at de kommer hit.

Så får mamma hjelpe til med mat og alt mulig!

Sambo har liiiten familie, kun moren og broren igjen. Broren bor 1,5 time unna, så vi kan ikke dra til han, og moren hans får bestemme om hun vil komme til oss eller han! Hun bor rett i nærheten, og er mye syk, så vi kan ikke ha selskap hos henne!

Lillebroren min på 15 sa:"Jeg gidder ikke komme om du skal drive å føde azz"!!!! Så jeg har lovet at jeg ikke skal føde når de er her!!

Skrevet

Jeg har også termin på julaften, og vi skal være hos søstra mi som vanlig... da kommer jeg til å være 3 minutter fra sykehuset i stedet for 2 min så det skal vel gå fint tenker jeg... :)

Skrevet

Det er lite aktuelt for meg å reise noen steded fra midten av november og utover! Så vi skal lage vår første jul hjemme hos oss selv, ikke hos noen foreldre. Regner vel med at hans foreldre kommer hvertfall, ettersom vi er de eneste "barna" de har nå (søsteren hans døde i fjor). Men dette kommer helt an på når babyen vil ut i verden. Jeg har en innstilling nå om at jeg ikke vil ha besøk på sykehuset eller hjemme før jeg føler vi er klar for det.

Så vi får se hvordan jula blir i år! Jeg gleder meg uansett!! : )

Skrevet

Snittet mitt blir 7.des - så jeg regner med at jeg er i ålreit form til julaften.

Da er planen å reise til svigers,det er ca 1 time å kjøre - så det er passe.

Dessuten slipper vi da å styre med mat og fest for andre, midt oppi verste ammetåka.

:-)

Skrevet

Jeg har booket søsteren min som er alene til å komme å lage jul for oss. Så bekymrer meg egentlig ikke for julen. Om den vesle kommer julaften tar vi å feirer jul med 2åringen en annen dag. Det er greitt når de er så små at de ikke reagerer om jula blir flyttet litt på.

Skrevet

Vi skal til svigers denne julen. Det pleier å være en skikkelig "heldags", men håper på litt forståelse for at jeg nok ikke orker det i år.

Er førstegangs, så alle kommenterer at jeg nok går over tiden, så da blir det vel romjuls - evt baby rett over nyttår.

Skrevet

Har temin 27. des, men håper den lille kommer litt senere. Vi skal til foreldrene mine på julaften. Det er ikke noe lenger å kjøre derfra til sykehuset enn fra her vi bor hvis det skulle skje 24., og så kan jo storesøster ligge over der hvis det blir aktuelt.

Skrevet

her skal jula feires hos min familie.

det er annenhvert år, så å si for vår del.

mamma, sambo sin far, mamma, sambo sin mor og søster, så mamma igjen...

på den måten blir alle fornøyde!! (dessuten har mamma best mat, og sambo er enig!!)

nå bor ikke mamma mer enn 7 min borti gata her, så det gjør ikke noe å ta med babyen dit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...