Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 13. oktober 2006 #1 Skrevet 13. oktober 2006 Han spydde som en voksen en nesten, ikke gulpet! Var ganske så ekkelt! Flere som har opplevd det eller? Han er vel ikke syk? Noen som har peiling? :-)
Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #2 Skrevet 13. oktober 2006 Ja, min har også spydd, 3 ganger, men det er pga tenner, tror jeg. Han fikk 2 tenner denne uken så tror det er derfor.
Mamma til verdens beste barn Skrevet 13. oktober 2006 #3 Skrevet 13. oktober 2006 Lille kastet opp så spruten sto etter å ha fått vaksine nr 2, stakkars, men var i fin form dagen etter igjen.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. oktober 2006 Men lukas blir jo bare 6 uker på Søndag! Så det er jo ikke det
To_små_prinsesser Skrevet 13. oktober 2006 #5 Skrevet 13. oktober 2006 Hvis han er så liten så tror jeg at jeg hadde hørt med legen hvis det fortsetter i hvertfall. Jenta vår gulpet veldige mengder, men det var bare gulp og ikke oppkast. Tror jeg ville spurt legen jeg, for sikkerhetsskyld...
3tettesmå Skrevet 13. oktober 2006 #6 Skrevet 13. oktober 2006 Ja, jeg har opplevd at min gutt gjorde det da han var ca 3 mnd. Da hadde vi gitt han en flaske mme om kvelden fordi vi trodde han var sulten. (jeg fullammer egentlig, men han ville ha pupp konstant og ville ikke sovne). Han var nok egentlig ikke sulten, bare veldig stort sugebehov (bruker ikke smokk) og midt om natta våknet vi av et digert plask. Da hadde han kastet opp i hele senga:-( Har hørt om flere mødre som har opplevd det samme - også når de kun har ammet. Tror det er vanlig at det kan skje. Det er jo en form for gulping, bare i litt mer ekstrem form. Hvis gutten din er som før, ville jeg ikke vært noe engstelig for dette. Hvis det er noe som gjentar seg ofte eller han ikke virker som han er i form, ville jeg kontaktet helsesøster.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 13. oktober 2006 #7 Skrevet 13. oktober 2006 der gjorde min også da han var bare 4 uker! var tilfeldigvis på helsestasjonen da i barselstreff.. han var veldig grinete så jeg roa han med puppen, selv om han hadde spist for ikke så lenge siden! plutselig sto spruten opp.. han fikk det i hele ansiktet, og bodyen..jeg fikk det over hele t-skjorta mi og en god dam på gulvet! Helsesøstra sa at han hadde nok overspist seg der ja..så lo hun bare! ikke noe mere alvorlig enn det!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 13. oktober 2006 Han spydde bare 1 gang, så han har sikkert overspist seg da :-) Virker helt normal i dag da :-)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #9 Skrevet 13. oktober 2006 Her har vi hatt flere tilfeller av sprutoppkast, det skjer på kveldene når det spises mye før leggetid. Vi prøver å holder tilbake og sørge for at han får rapet nok, men av og til så blir det så han spyr. Det er ganske store mengder det er snakk om. Han er i fin form og smiler 1 min etterpå, så det er bare snakk om overskuddet som kommer opp. Det er lettere å spise litt for mye når de får mme på flaske enn når de ammes.
~mamma~ Skrevet 13. oktober 2006 #10 Skrevet 13. oktober 2006 Jenta vår hadde sprutoppkast da hun bare var en uke gammel. Jeg ble skikkelig redd og ringte legevakta. Legen vile se på henne, så vi dro dit og han kjente på magen og lyttet. Det var ingenting galt. Han ba oss følge med på om hun la på seg. Hvis allmenntilstanden var bra og ingen feber, og hun la godt på seg, var det ikke farlig. Hun har lagt godt på seg til tross for at hun stadig spyr, så vi er ikke bekymra lenger. Har snakket om det på helsestasjonen også, og helsesøstra mente også at det så bra ut. Men vi vil fortsatt følge godt med på at hun legger på seg! (Hun spyr mer enn gulp flere ganger i uka, men ikke slik sprut som første gangen.)
glad_jenta Skrevet 13. oktober 2006 #11 Skrevet 13. oktober 2006 ja:( han spydde en kveld denne uken.vet ikke helt hvorfor,men kan være grøten kanskje???
Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #12 Skrevet 13. oktober 2006 Gutten min har kastet opp bortimot 10 ganger, tenker jeg, i løpet av sitt 5mnd unge liv. En gang hadde han omgangssyke (ble smittet av bursdagsgjestene til storesøster). Så har han kastet opp noen ganger i forbindelse med hosteanfall, og noen ganger som jeg ikke vet grunnen til. Sist gang var faktisk da han fikk grøt i morges. Da var han nok ikke sulten, for han drakk godt med melk da han våknet. Grøt og melk veltet opp midt under måltidet. Tror ikke det er så uvanlig. De har en liten magesekk, og den lille magen er mer sensitiv enn vår. Storesøstra kastet aldri opp som baby. Noen har nok sterkere mage enn andre.
Elle Vilde Skrevet 13. oktober 2006 #13 Skrevet 13. oktober 2006 Jenta mi gjorde det for noen dager siden, var da 4 uker og noen dager. Hun lå på ryggen i senga, og jeg overdriver ikke når jeg sier at spruten stod 20 cm opp. Har aldri sett noe sånt før! Jeg tok henne selvsagt opp og da spydde hun en gang til og det landet nesten en meter lengre bak meg på gulvet! Skikkelig sprutoppkast! Faktisk verre en storesøster som hadde refluks og måtte gå på medisiner! Heldigvis har det bare skjedd en gang. Tror ikke det er noe farlig, så lenge det ikke skjer ofte. Da kan det være refluks som den største min har (dårlig lukkemuskel mellom magesekk og spiserør.) Refluksbarn legger gjerne ikke/lite på seg/går ned i vekt, og må ta medisiner og mange må gå på melkefri diett. Tenkte bare å nevne det, så du vet det er en diagnose, i tilfelle det skjer mange ganger.
mai mammaen til to Skrevet 13. oktober 2006 #14 Skrevet 13. oktober 2006 datteren min spydde da hun varbare1 eller 2 uker...(husker ikke helt)...hun hadde akkurat fått mat, og jeg la henne i sengen siin..jeg gikk på do, og plutselig hylte hun...midt på natten vardet..hun var klissvåt...jeg bysset og bysset...rroetseg ikke føreg tok av henne og meg sånn at vi lå hud mot hud..da sovnet hun...var like før eg ringte 113...hehe...men det gikk greit...snakkket medalle jeg kjente med barn dagen etterpå og det var mange babyer som gjorde sånn...er hvis sprut gulp eller noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå