Gå til innhold

Nekter å pusse tennene, noen som har tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Lille jenta vår på 16 mnd, rett og slett nekter å pusse tennene, har prøvd å bytte tannbørste, har prøvd å "leke" tannpuss, har prøvd å pusse "tennene" på bamsen som er med i sengen....

Noen som har noen andre tips?

Skulle så gjerne pusset tennene hennes....

Skrevet

finn en morsom tannkrem tube med go smak?

Skrevet

Vi har det og, både en gul tube og en rosa tube, men de bare kaster hun vekk, hun forstår godt at det har med tannpussen å gjøre

Men det rare er at på morgenen når vi voksne pusser tennen, vil hun gjerne pusse tennene selv, men nåde oss hvis vi prøver å røre tannbørsten da, he he

Takk for svaret ditt :-)

Skrevet

Oi, så ikke før nå at det er en tråd lenger ned her som handler om akkurat det samme, sorry!

Skrevet

vår gutt ligger på stellebordet.

vi synger;puss puss så får du en suss..smask puss så får du en suss,

hver eneste tann med børste og vann...puss så får du en puss...smask.Denne synger vi tre ganer mens vi pusser oppe,nede og forran..

så får han en liten fluortablett.Han er 1 år og han ligger stille og gaper til han får tabletten.Som ros for å ha vært flink.Rister vi i boksen med tablettene så blir han helt i hundre..he he he

Lykke til videre med tannpussen.

La henne ha en tannbørste som hun kan leke med når dere skifter bleie og sånn....se om det går?

En vakker dag forstår hun at det er noe som må gjøres hver dag;o)

Det ordner seg nok skal du se.

klem

Skrevet

Vi lar ho først pusse litt sjølv. Når vi pusser tel vi seint til 5 oppe og så til 5 nede, før ho får fluor. Då veit ho at når vi har talt til 5 er ho ferdig. tulla ho seg, venta eg erre litt, før eg prøver igjen. Er egentlig veldig lite tull..

Skrevet

sønnen min var sånn i den alderen (er nå 20mnd) jeg gav han min tannbørste, og lot han pusse mine tenner (!) det var ustyrtelig morsomt.. og jeg børstet FORT p åen tann mens jeg lagde grinaser og slikt som var gøy, så nå., forventer han masse tull og fjas og morro når tannbørsten kommer.. så nå er det bare gøy :) (han ligger når jeg pusser.. han følte det var tryggere enn om han sto/satt)

Skrevet

Iris på 17 mnd hater tannpuss, men det må gjøres og det eneste som fungerer for oss er tvang. Vi har prøvd det meste av tull og tøys og tilvenning. Man kan jo diskutere om tvang er riktig, men hun har "arva mine dårlige tenner" og MÅ pusse tennene minst en gang om dagen. Gruer meg til tannpuss og lider når hun blir sinna og griner. MEN det må jo pusses.

Fikk et råd av barnetannpleier at man ikke skal la dem leke med tannbørsten. De skulle ikke forbinde tannbørsten med en leke... forstå den som kan????

Min trøst er at hun blir større og at de tennene hun har nå er melketenner. Hun forstår heldigvis vitsen med tannpuss når hun får de tennene hun skal ha resten av livet.

Skrevet

dummeste jeg har hørt av en tannpleier!! "lett som en lek" er ett uttrykk jeg er glad i :) alt går lettere så lenge det blir en lek av det!

Skrevet

Jeg kunne skrevet under på innlegget fra lorie. Min sønn på 20 måneder er helt gal når det skal pusses tenner, eller vaskes i ansiktet, eller pusse nesen for den del. Mannen til dagmammaen min trodde noen ble mishandlet da hun pusset nesen hans...

Har prøv all moro. lek, tøys, synging, ulike tannbørster og tannkremer. Merkelig nok så vil han pusse tennene. Han går på badet, finner frem krakken sin og sier "pusse". Men det er helst leken med vann i vasken som er stas. Vi har nå funnet ut at den mest effektive måten å pusse tenner på er når han hylskriker. Da gaper han så fint at pussingen går som en lek.. Uffda, dette høres virkelig ikke bra ut:)

Skrevet

LER... nei det høres ikke bra ut, men det er blitt den eneste løsninga for oss også.

Skrevet

har prøvd alle tips på snuppa her og, men hun vil ikke pusse tenner. Et tips gikk på at vi skulle ta noen dagers opphold uten å pusse tenner, og dermed få en ny&positiv start.

Joa, det funka noen dager det, så var vi tilbake til det gamle...

Snakket med en tannlege, og han sa ungen har ikke noe valg, tenna MÅ pusses daglig. Så her pusses tenner mens jenta skriker høyt, men med stort gap så man kommer til ;-)

Ja, som en over her skriver, hun VIL pusse tenner ! Løper utpå badet når jeg sier vi skal det...Snål unge ! ;)))

Skrevet

Vi har pusset under tvang med skrik og skrål siden første tannen (er nå 16mnd), men plutselig for 2 uker siden forsvant skrikingen ved tannpussen! Nå er det plutselig blitt helt greit. Hun er stadig ikke så flink til å gape, men det går seg nok til etterhvert det også.

Helsestasjonen var helt klar på at det er veldig vanlig at barna protesterer på dette, men tennene SKAL pusses, selv om man må ty til tvang.

Skrevet

Eletrisk tannbørste er tingen!! Vi fikk ihvertfall et nytt liv etter vi gikk til innkjøp av denne. (en sånn som spiller en liten trudelutt etter 1 min), nå er det jo plutselig så festlig å pusse tennene:-)og jeg er glad jeg slipper å bruke tvang mer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...