Gå til innhold

Ny her, ønsker å bli gravid

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en kvinne på 36 år som håper det er plass til meg her? Jeg er i en litt annerledes situasjon siden jeg lever sammen med en annen kvinne, og vi prøver å bli gravide vhja inseminasjon på en klinikk i Danmark. Vi har hatt to inseminasjoner til nå, dessverre uten hell. Nå har jeg snart avsluttet en enkel Pergo-kur. Har overhodet ikke merket noen bivirkninger, og er nesten litt redd for at det ikke skal virke av den grunn. Vi som skal insemineres i Danmark må bli utralydscannet for å se størrelsen på egget og når det er mest fordelaktiv å sette en eggløsningssprøyte. Har mange av dere opplevd på Pergo ved kontroll dag 11-12 at egget er for lite til å være fruktbart? Ha skjer i så fall, må dere tilbake til legen etter noen dager for å se hvor mye det har vokst videre? Dette er jo en kostbar prosess for oss,,,

Ellers vil jeg gjerne høre om noen gladhistorier om dere som har blitt gravide på pergo? Håper jeg kan få være en av dere her på denne siden!

Atomina

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6668321-ny-her-%C3%B8nsker-%C3%A5-bli-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei atomina!

Først av alt: Velkommen inn til oss! Alltid kjekt med nye, og like kjekt når de forsvinner videre til 1.trimester =)

Jeg har ingen erfaring med pergo. Ikke enda iallefall. Skal til ny GU snart. Likte ikke ham jeg ble henvist til sist. Han la ikke skjul på at så voksne damer som meg trenger ikke bli gravid. Så han skal ut. Vi trenger noen som kan "heie" på oss!

Jeg er 41, samboer, har en sønn på 14 med min forrige mann, og ønsker barn med min kjære - han har ingen. Vi begynte prøving for omtrent ett år siden. Jeg ble gravid på første forsøk, men mistet da jeg var 10 uker i MA. Så gikk det 3-4 måneder før jeg igjen ble gravid og mistet i uke 8 i SA. Det var i juli/aug. Etter det har vi nesten ikke fått prøvd. Har kommet hindringer ved hver EL. Som denne måned når han er i USA =(

Vi skal sjekke hans svømmere, og jeg skal til tettere sjekk for å prøve å finne ut hvorfor vi mister. Har jo ikke verdens beste tid på meg... Kanskje ender vi også opp i Danmark. I Norge får man jo bare IVF frem til man er 38. Det er også kostbart som du sier, ja.

Beklager at jeg ikke har noe nyttig å fortelle deg, men det er der nok mange her inne som kan. Ganske mange snakker om pergokurene sine her inne iallefall. Lykke til begge to!!

=)

Hei Atomina :)

Først må jeg få ønske deg velkommen ! Jeg håper dere er heldige og snart får klaff i Danmark.Angående spørsmålene dine vedrørende størrelse på egg ved ultralydscanning og videre prosedyre,tror jeg du vil treffe flere som vil kunne svare deg på assistert befruktning. C";)

Ønsker dere masse lykke til !

Hilsen fra vilsågjerne

Takk takk! Trodde kanskje en del av dere hadde brukt Pergo også, men da tok jeg feil. Jaja, våre håper, drømmer, lengsler og skuffelser er jo de sammen ... Jeg har bare vært inseminert to ganger, men syntes det var et grusomt nederlag og en voldsom skuffelse da det ikke gikk. Hva slår dere dere til ro med som "normal" prøveperiode før man blir gravid? På Storkklinikken sier de at kvinner i min alder gjennomsnittlig blir gravid etter 6-7 inseminasjoner. Men hvem oppfører seg vel som gjennomsnittkvinnen?

Hei Atomina

Tror nok at det er en god del av kvinsen her inne som har erfaring med pergo, men de har tatt ferie nå tror jeg. Det har vært usedvanlig stille de siste dagene. Høstferie kanskje?

Jeg har tre barn fra før, fikk førstemann da jeg var nesten 31, da satt spiren ved første forsøk. Nummer to kom da jeg var 32,5, hun satt også ved første forsøk. Numme tre kom da jeg var 37, og han kom som et resultat av nesten to års prøving. The natural way.

Nå har vi prøvd på nummer fire siden mai, er i min 5.pp, har hatt en SA i august, og har tidsbegrenset dette prosjektet til at jeg vil ha termin innen utgangen av 2007. Jeg fyller 40 neste år, det er begrenset hvor lenge man skal holde på i dette gamet, særlig når vi har tre flotte unger fra før. Det er slitsomt å ikke bli gravid, det er enda mer slitsomt å bli gravid og miste etter noen uker. Det sliter på humør og form, jeg blir iallefall ganske urven av hormonsvingningene i forbindelse med SA.

Det der med gjenomsnittskvinnen er jo irriterende. Enten er man av de som trenger færre forsøk eller så er man av dem som trenger flere. Noen oppfører seg som gjennomsnittet, men det vet man jo ikke noe om på forhånd....

Tenker dere på å få barn begge to, eller er det bare deg? Hører og leser så mye skryt om Storkklinikken. Er dere fornøyde?

Annonse

Velkommen til oss, Atomina - altid plass til flere her, og veldig koselig å bli kjent med nye :-) Håper selvsagt at oppholdet ditt som prøver blir kort og at du fort flytter videre til gravid-sidene! Ønsker deg masse lykke til fremover!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...