Gå til innhold

3mnd sove på eget rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta vår er snart tre måneder og spiser fremdeles en del ganger om nettene. jeg lurer på om hun trenger mat så ofte som tre ganger hver natt? eller om hun våkner lettere fordi hun sover hos oss? (først i sin seng, i løpet av natta i vår). Sover de bedre på eget rom? Blir det ikke tungvint å gå ut og inn til dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøvde det i håp om at jeg skulle få sove litt mer. Men dessverre ble det værre, for da måtte jeg opp og gå når han skulle ha mat og ville ha smokk. Og så ble jeg litt mer liggende på ank for å høre om han hadde det bra, om han bæsja (skjer mye på natta) osv. Så vi flytta han tilbake. Deilig å ikke stå opp på samme måte om natta, men veldig dumt å ikke ha rommet for oss selv, kunne lese om kvelden etc. Du kan jo prøve, det er bare å flytte tilbake hvis det ikke er så bra.

Skrevet

Det er sikkert veldig opp og ned, for noen passer det veldig bra, for andre ikke

For oss passa det knallbra, og vi sover bedre alle tre

Lille gull har sovet på eget rom siden hun var 14 dager gammel, og sov hele natten fra hun var 6 uker (lucky me:-)

men hun lager veeeeldig mye lyder uten å være våken, så vi fant ut at det var det beste for oss

Det er jo bare å prøve, så får dere heller flytte tilbake hvis det ikke går?

Klem

Skrevet

Du vil sikkert merke på jenten din om hun trenger alle måltidene på natt, om hun er veldig sulten hver gang hun våkner. Jenten min er begynt å hoppe over nattmåltidet og spiser kun kl.7 igjen. Men det har hun styrt helt selv. Synes det er tidlig å begynne med avvending når hun bare er 3 mnd.

Men du kan jo absolutt prøve å ligge på eget rom, hun kjenner jo ikke lukten av deg da. Men som hun over sier våkner du litt mer for vær amming kanskje.

Lykke til.

Skrevet

Flyttet gutten vår over på eget rom når han var 4 mnd. Da våknet han så lett av alt. og jeg våknet av alle lydene hans. Etter at jeg hadde matet han lå jeg våken og hørte på alle lydene hans, var umulig å få sove.

Synes ikke det var så ille å gi han mat på natta når han sover på sitt eget rom jeg. Fikk mat og sovnet med en gang igjen.

Nå har han hatt en periode hvor det har vært mye tull. Tenner og forkjølelse så han har vært litt våken på natta.

Flyttet han over på rommet vårt en kveld men måtte flytte han tilbake for alt ble bare tull. Han fikk ikke sove og jeg fikk ikke sove.

Jeg synes det er bedre at han ligger på eget rom alt i alt. Jeg sover mye bedre og det gjør han også.

Skrevet

jeg tror at de sover bedre på eget rom

min gutt ligger fortsatt på vårt rom ennå..og jeg er kanskje oppe 1-2 ganger om natta for å gi han smokken..

kan jo hende at du slipper å stå opp om natta om du lar jenta ligge på et annet rom, man får slutte å være late når man har barn som skal ha mat eller griner, man får gidde å gå inn til ungen om natta om hun griner eller hva det nå er...

når jeg ammet så gikk jeg inn i stua midt på natta for å amme jeg..orket bare ikke å amme på soverommet der sambo lå..

Skrevet

Jeg tror også de sover bedre på eget rom, det var i hvertfall vår erfaring. Lillegutt flyttet inn på eget rom da han var rett i underkant av 3 mnd, og det ble en ny verden for oss! Jeg sov mye bedre og det gjorde han også. Tidligere lå jeg (som mange andre) våken etter amming og hørte på alle lydene og pusten hans, og av og til tror jeg tok ham opp uten at han egentlig var helt våken. Når han fikk eget rom begynte han å bare våkne en gang for natta (eller så var det jeg som sov så godt at jeg ikke hørte det...;)). Også kunne jeg om pappaen se påTV eller lese på soverommet (eller gjøre helt andre ring uten å være bekymret for at lillegutt skulle våkne...)

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det! Vår baby er snart åtte månedere, og sover fortsatt på vårt rom. For meg virker det stressende å må stå opp og gå inn i et annet rom, når babyen skal ammes. Dessuten ser jeg at hun trenger den tryggheten med at vi er i nærheten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...