Gå til innhold

Hjelp...symptomer av crinone?

Anbefalte innlegg

Jeg er i dag 5+3:)

Har vært gravid to ganger før men mistet..den gangen fikk jeg "alle" symptomer tidlig ..kvalme, metallsmak, mensmurring, ømmebryster osv...

Nå er det helt annerledes. Er kvalm, men på en annen måte..Har en rar smak i munnen...men ikke metall smak, nesten som den smaken man får når man går på pencilin (skrives det slik?). Har utrolig såre brystvorter...men resten av puppene gjør ikke så vondt sist gang var de hardt og vonde...

Det jeg lurer på er om disse symptomene kun kommer av crinone...om jeg ikke har graviditets symptomer i det hele tatt?

Noen som skjønner hva jeg mener her?

Er redd for at jeg ikke er gravid lenger, men har en slags symptomer fordi jeg bruker crinone...

Er takknemlig hvis noen kan hjelpe meg litt !

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6668162-hjelpsymptomer-av-crinone/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan bare fortelle om min erfaring, som er prøverørserfaring, og den er akkurat som du beskriver. Har vært gravid en gang tidligere (på naturlig måte) og mistet, og da hadde jeg superømme bryster. Denne gangen, med prøverør og crinone, har jeg nesten ikke hatt ømme bryster i det hele tatt. Litt sår på brystvortene til tider, men jeg har vært utrolig bekymra. Da jeg nylig var på ultralyd (8 +4) sa jeg før vi begynte at jeg ikke følte meg gravid i det hele tatt. Men joda, der lå det en liten krabat som hadde det helt strålende, og som var akkurat så stor og levende som den skulle være! Så jeg håper du klarer å slappe av til du har kommet langt nok til å sjekke det på ultralyd! Lykke til!

Hei. Jeg bruker ikke noen medisiner for å bli gravid eller prøve å holde på barnet, ble gravid på naturlig måte, men jeg har det akkurat sånn som det jeg også. Jeg er 7+6 i dag, og har hatt bare vonde brystvorter helt frem til for omtrent en uke siden. Da begynte hele brystet å bli vondt og hardt.

Smaken i munn er heller ikke metall hos meg, men jeg kjenner ikke smaken på maten på samme måte som før heller. Jeg var veldig redd for at jeg hadde mistet i sluttet av sist uke. Så på tirsdag var jeg hos legen pga smerter i magen. Jeg kom inn til ultralyd og alt var bra med den lille.

Men hvis du forklarer din situasjon til legen så får du vel en ultralyd.

Lykke til videre. Vi må bare ha god tro på at det kommer til å gå bra med oss alle sammen. Det er jo den første tiden som er verst.

Klem

Hei elinelinea! Jeg har mistet 3 ganger tidligere og er nå gravid på nytt og bruker bl.a. Crinone. Kjenner igjen dine symptomer, men kan ikke si for sikkert at dette kommer av Crinone-bruken. Jeg har ikke hatt noe særlig med symptomer tidligere heller, faktisk mer i dette svangerskapet. Brystene mine har aldri vært særlig ømme, bare litt på brystvortene på kvelden. Er ellers litt kvalm hvis det er lenge siden jeg har spist, og blir fort mett når jeg først får noe mat. Litt trøtt utover dagen, og går og legger meg forholdsvis tidlig.

Tror ikke du skal bekymre deg. Du er tidlig i svangerskapet, så ikke uvanlig at du ikke har så mange symptomer. Crinone vil gi deg høyere HCG-nivå når du tar slike blodprøver etterhvert, så således vil det sikkert forsterke dine graviditetssymptomer når det har gått noen uker. Ønsker deg lykke til videre med graviditeten!

Hei Elinelinea!

Jeg kan jo ikke svare på dette, men ville bare si at jeg har jo to svangerskap bak meg som jeg ikke har hatt noen svangerskapssymptomer med. Tror faktisk at jeg kjente mer til kvalmen og ømme bryster den gangen det gikk galt jeg... Det er jo merkelig det da, men det er faktisk tilfellet for min del. Også mener jeg å huske at den venninnen min som også fikk albyl-e m.m i begge svangerskapene sine ikke hadde de store symptomene med noen av de.

Kan hende det er en liten gutt inne i der, for da tror jeg kanskje at man ikke blir så uvel... Ikke det at jeg vet det da men... Jeg har iallefall 2gutter og har ikke vært noe dårlig egentlig. Og kanskje det var en jente det skulle blitt den siste gangen som det gikk galt, og at det var derfor jeg var litt kvalm, og hadde ømme bryster o.s.v.

Men du må prøve å kose deg, jeg får ikke sagt det nok. De 9mnd man går gravid går altfor fort når man ser tilbake på det i ettertid. Og da skulle man ønske at man kunne nyte det lenger... For det er bare så utrolig spennende tid du går i møte nå. Det er et lite spirende liv inne i magen din, og det er bare helt herlig:-)

Håper jeg kan komme etter deg etterhvert:-) Nå starter ny pp for vår del, så øvingen vår fortsetter fremover! Så får tiden vise hva som skjer... Men har du termin på bursdagen din eller?

Håper du klarer å kose deg og nyte dette etterhvert. Men har full forståelse for din bekymring altså... Vi holder vel litt kontakt selv om du minst er 1mnd foran meg...???

Klem fra

Tusen takk alle sammen for svar!

Det er ikk lett å vite, jeg får bare smøre meg med tålmodighet tror jeg..

Tredjegull!!!

Jeg håper virkelig at neste pp er din pp, det hadde vært så fint!

Jeg skal nok begynne å kose meg snart...men ikke før overstått ul om to uker og kanskje ikke helt før jeg er over uke tolv. Da kan jeg slappe av litt bedre tror jeg. Lurer på om jeg skal prøve å sykemelde meg frem til det..Er så sliten i hode nå av alle tankene rundt graviditenen, dessuten er søsteren min nyoperert for kreft og er inne til ennå en slags opperasjon i dag. Er så sliten i hodet at jeg nok ikke er noen god arbeidstager nå..Men så er det det med samvittigheten da..Er jeg virkelig "syk"! nok til å bli sykemeldt? Uff, vet ikke het hva jeg skal gjøre jeg. Kanskje alt er annerledes igjen etter at jeg har vært hos legen om to uker?

Jeg har etter mine egne beregninger termin 16 juni...på 32 års dagen min, men regner vel med at den blir forandret etter ul:)

Vi MÅ holde kontakt, det er noen få jenter her inne som jeg føler jeg har blitt litt kjent med og som jeg vil holde kontakt med og du er en av de:)

Stor klem

Annonse

Det virker som om du har mange tanker i hodet ditt for tiden. Håper det går bra med søsteren din da. Stakkars jente, har selv en kamerat som sliter med kreft for tiden. Og det er så vondt... Men er du sikker på at det er lurt å sykmelde seg? Jeg er iallefall slik at jeg synes det er godt å komme igang med jobb igjen for å få tankene litt over på andre ting... For det å sitte hjemme å bekymre seg å tenke er ikke alltid like bra det eller... Og tiden går jo egentlig fortere om man har ting å sette fingrene i... Men du kjenner jo deg selv best, og jeg forstår tankene dine. Og det er sikkert ikke noe problem for deg å få sykemelding.

Tenk deg en slik bursdagsgave da:-) Hadde jo vært litt moro å få på bursdagen din da, men det er jo også greit med hver sin dag. Du kan jo få på min da vet du:-) Det blir 10dager før din. Det passer vel godt!!

Ja, jeg håper den sitter i min neste pp. Selv om jeg var inne på tanken å utsette det en stund. For jeg blir ganske så stor når jeg går gravid, og jeg er så utrolig varm. Og om en spire fester seg nå, så vil jeg gå høygravid på sommeren. Og det vet jeg ikke om jeg orker... Men jeg ønsker meg jo så utrolig et kjærlighetsbarn til, og da klarer jeg nok ikke å vente eller... Det er som mannen min sier, at denne gangen klarte vi ikke å planlegge så godt som tidligere... Så vi får bare være glad om vi får det til en gang til. Og da får den feste seg når kroppen min er klar for det:-) Så vi får se hva tiden bringer oss!!!

Men tilbake til det med sykmelding. Du kan jo evn. sykemelde deg 50%, så ser du ann litt om hvordan det fungerer. Om du føler de dagene du er hjemme er bedre enn de dagene du jobber sånn psykisk for deg mener jeg. Det er jo et alternativ det også. Men som sagt, dette er noe du må finne ut av selv, for det er jo du som vet best hva du trenger.

Men du må ha masse lykke til. Så skal vi se at jeg følger rett etter deg:-) Hvilket sykehus hører du til? Tror jeg har spurt om det tidligere, men har ikke fått svar tror jeg.

Klem fra

Jeg var litt inne på den tanken selv...hvor lurt det er å være høygravid på sommeren..Men så ble det juni da, og det er jo ikke så værst.)

Det kommer nok til å gå bra med søsteren min, hun har vært igjennom den største operasjonene og det gikk visst fint. Det var på en etterkontroll nå for fjorten dager siden at en annen lege enn den som opererte henne fant noe han ikke kunne si helt sikker hva var..Men det kunne godt være operasjonsarr (innvendig). Så det er det hun sjekker i dag. Håper det er i orden med henne..

Jeg bor sammen med søsteren min, sønnen hennes på 9 år og selvfølgelig kjæresten min, både søster og kjæreset jobber skift, så det er nesten alltid noen hjemme. Vil heller være hjemme hvor det er trygt enn her på jobb. Dessuten går vikariatet mitt ut om to uker, og tanken på å søke ny jobb nå fikser jeg ikke..Ikke lett dette her altså..

Jeg sk8forhåpentligvis) føde på ahus, var ikke det det samme som deg?

KLem

Ja, jeg har født mine 2skjønne på AHUS. To vidt forskjellige erfaringer. Men var maks uheldig med den første da alt som kunne gått galt gikk galt. Men å føde, gikk bra altså. Bare at alt av informasjon i forkant og etterkant ikke fungerte i det hele tatt. Men så uheldig tror jeg ikke noen kan være egentlig... bare jeg da... hi, hi. Men det er jo på en måte bare bagateller, men jeg følte meg så usikker siden de ikke sa noe... Fikk ikke noen omvisning, måtte finne ut ting selv på en måte. Måtte på do etter fødselen, og da måtte jeg finne den selv. Men jeg klarte jo det, men egentlig skulle jeg ha blitt vist det i forkant. Men har ikke hørt om noen andre som har opplevd det...

Men det var ikke verre enn at jeg ønsket såklart å føde der med andremann også. Og evn tredjemann om/når h*n blir til:-)

Om du har andre hjemme så kan du jo gjøre ting med de, så da kan jo dagene gå litt fortere om man sitter alene med tankene sine da. Men jeg vet ikke jeg hva du bør gjøre... Men det finner du ut vet du:-)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...