Gå til innhold

Ang. sykemelding siste tiden... hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Leste et innlegg på "fødselspengerdebatten" om ei som hadde et vikariat ut desember og hadde tenkt å sykemelde seg rett før det gikk ut pga at da fikk hun lønn/sykepenger resten av tiden frem til permisjonen startet(slutten på jan.- termin i feb.) Stemmer virkelig dette?? At hun kan fortsette å få penger dersom hun er sykemeldt og vikariatet er over...? Da kan en jo "tjene" en ekstra mnd. med lønn til fødselspengene..

Jeg håper noen har peiling på dette, eller hvor jeg eventuelt kan henvende meg for å spørre fordi jeg er i samme situasjon. Jeg vil jo egentlig ikke sykemelde meg bare for å penger lenger (i en jobb jeg har hatt i et halvt år), men dersom det er en mulighet for å fortsette å få penger når vikariatet er over så er det jo noe jeg bare må vurdere..

Høres merkelig ut, men i "systemet" er det jo mange "rare" muligheter man ikke får vite om og må finne ut av selv:)

Håper noen kan hjelpe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sykepenger gir rett til fødselspenger på lik linje med arbeidsinntekt.

du kan være sykemeldt selvom vikariatet går ut mener jeg, men sjekk me trygdekontoret ditt for sikkerhetsskyld da vettu...

Skrevet

Avhenger litt av hvor lang kontrakt du har hatt. Ta kontakt med trygdekontoret og hør. Tror kanskje du er en av dem som får sykepenger selv etter kontrakten har gått ut, det er 6mnd som er grensa tror jeg.

Skrevet

jeg har en fast jobb og ett vikariat og sykemeldt fra de begge. måtte sykemelde meg tidlig fra faste jobben og for å få fødselspenger så måtte jeg sykemelde meg litt tidligere enn hva jeg egentlig hadde behøvd fra vikariatet fordi det holdt på å gå ut og stillingen antagelig forsvinner.

så nå går jeg hjemme fra et vikariat som jo er over for denne gang, mottar sykepenger og får dermed tjent opp nok til å få fødselspenger.

Skrevet

Er det virkelig sant "grå"! :)

Jeg vet at det kanskje er dårlig gjort overfor arb.giver, men jeg er nødt til å tenke over dette nå .. og bli sykemeldt rett før vikariatet går ut..

Tusen takk for svar!

Vil gjerne høre andres erfariger også..

God helg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...