Gå til innhold

min glupske lille pode...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..skal nå få begynne med mat.han er nå 4mnd. så var spørsmålet til dere kloke damer...hvordan begynnte dere å inrodusere disse små gullene med mat? når økte dere mengden osv. husker dere hvordan småen reagerte på fast føde...mageknip,søvn.mer eller mindre fornøyd?håper noen gidder å svare på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ganske fersk selv. Har gitt grøt i noen få uker bare, men kan jo dele min erfaring så langt:-) Gutten min er litt over 4,5 mnd.

Startet med risgrøt som jeg blandet med morsmelk. Lagde den veldig tynn. De første dagene bare spyttet han ut og ville ikke ha, men etter noen få dager var det ok med noen få t-skjeer. Etter dette har jeg bare latt han styre selv, gitt så mange skjeer han har lyst på. (og selvfølgelig fulgt med om magen har tålt det) Etter tre uker er vi kanskje oppe på en halv posjon, i tillegg gir jeg kanskje 1/3 glass med fruktmos og litt vann. Dette gir jeg både morgen og kveld, men det er sjelden han spiser like godt ved begge måltid.

Jeg valgte å gi smaksprøver ganske tidlig på dagen når han var mest opplagt - ikke helt mett og ikke veldig sulten (ikke helt lett å time alltid...).

Min erfaring så langt er at han har blitt litt mer rolig - ikke det evige jaget etter pupp;-) Magen hans har tålt det fint så langt, men merket han ble litt hard i magen etter jeg prøvde med litt banan. Når det gjelder søvn har det kanskje blitt bedre, men han våkner fortsatt ganske hyppig om natta dessverre. Helsesøster sa til meg at man nok ikke kunne forvente at nattesøvnen ble bedre før man var oppe på to fulle posjoner daglig.

Håper dette var til litt hjelp selv om jeg bare har forsøkt i noen få uker selv.

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...