Gjest Skrevet 13. oktober 2006 #1 Del Skrevet 13. oktober 2006 Er det ikke et spesielt navn på abort hvor man har mistet to eller flere ganger med samme mann ? Jeg har nå mistet 3 ganger på rad. Men vi har en frisk og vakker jente på 5 år sammen. Jeg venter på UL med påfølgende info og tilbud om utredning, i neste uke. Jeg begynnte å blø på tirsdag kveld og i dag tidlig kom alt sammen. Jeg var 5+3 da på tirsdag. Jeg tar det roligere denne gangen. Sannsynligvis fordi jeg egentlig forventet å miste denne gangen også, og at jeg nå er nærmere utredning. Skulle jo egentlig helst sett at vi fikk dette barnet, men jeg har ventet på utredning siden første aborten (vet jo at det ikke er tilbud om det, men ønsket det likevel). Første barnet ble til med en gang og uten noe problem av noe slag i sv.skapet. Derfor stusser vi på hvorfor det har tatt så lang tid å bli gravid mellom hver gang, og hvorfor vi mister. Det tok 6 mnd før de to første (av disse 3) og 3 mnd for det siste. Vet nøyaktig EL og hadde sex på riktige dager hele veien. Noen med samme erfaring ?? Klem. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6668044-hvem-av-dere-har-barn-fra-f%C3%B8r-og-mistet-3-ganger-gjennomf%C3%B8rt-utredning-med-samme-mann/
Håperjo Skrevet 13. oktober 2006 #2 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hei! Kvalifiserer muligens ikke helt til,det du spør om, men er relaitvt utredet ifht habituell abort. Mistet tidlig to ganger før vi fikk en datter. Hun er straks 4 år. Har mistet to ganger etterpå, senest i mai iår, SA alle ganger. Vi slet dog med å bli gravide i utgangspunktet og fikk derfor full utredning. Min manns sædkvalitet er svært redusert. Har dere sjekket det? De lærde strides, men mange mener at dårlig sædkvalitet lett fører til SA. men det er som sagt uenighet om det. Jeg har tatt masse blodprøver, sjekk av eggledere med snitt i navlen ol. Vi har begge tatt kromosomprøve fordi vi ventet på prøverør, mikroinjeksjon da jeg ble gravid med datteren vår. Etter SAen i mai iår ble jeg delvis videre utredet, i forhold til habituell abort, de tok blodprøver som bla sjekket ut om jeg kunne ha blod som lager lett blodpropper. Alle våre prøver er i orden sier de. jeg fikk utredning pga alder og alle mine tidligere SAen selv om jeg ennå ikke har 3 på rad. Så jeg vet heller ikke hvorfor jeg mister. Jeg har mistet tidlig alle ganger, kom lengst den siste da jeg mistet i uke 9 eller 10. NÅ har du rett på utredning! Det du selv kan kreve i første omgang, hvis det ikke allerede er sjekket, er at du tar tempraturen i et par sykluser for å vite at du har eggløsning, evt. sjekker med blodprøve. Og selv om du blir gravid kan evt. din manns særkvalitet sjekkes opp? Det bør sjekkes om du produserer nok progesteron ol, det gjøres ved blodprøver. Og du bør få ul av livmoren, for å sjekke at den er normal. Jeg ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6668044-hvem-av-dere-har-barn-fra-f%C3%B8r-og-mistet-3-ganger-gjennomf%C3%B8rt-utredning-med-samme-mann/#findComment-6669843
Brumm Skrevet 13. oktober 2006 #3 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hei!! Tittet bare innom denne siden, jeg hører til på assistert befruktning. Vi har en datter på 4 år. Satt inn spiral etter det. Tok den ut for 2 og et halvt år siden. Ble gravid med en gang, endte i sa. Ble gravid igjen med en gang etter det. Alt virket jo veldig enkelt. Jeg tok el-tester, vi hadde sex- og vips var jeg gravid. Men dette endte med exu og jeg fjernet den ene egglederen. Dette er nå 2 år siden, og jeg har ennå ikke blitt gravid. Et halvt år etter exu, anbefalte min venninne at mannen burde sjekke sæd. Det er så mange som ventet med slikt. Har hørt om så mange som sjekker alt på kvinnen først, og etter noen år er det mannen sin tur, og det viser seg at svømmerne er dårlige. Selv om de har barn fra før. Så sendte mannen til Purvis. Endelig følte vi at noen "hørte" på oss. Hadde snakket med riksen tidligere, men de ville ikke starte utredning før 3 aborter.. Faen ta sa jeg.... Mannen min ble satt på pergo kur pga dårlige svømmere. Hørt at det har hjulpet for mange. Mend ette hjalp jo ikke. For å gjøre historien litt kortere da..hi hi. I desember i fjor besemte vi oss for prøverør. Ikke gravid ennå, men utrolig glad for at vi valgte deg. Endelig noen andre som kan "ta seg av" dette:o) Send mannen din for sjekk. Er bedre å dra til privat, da trenger du ikke vente på dette systemet...som ikke virker..... Kjenner jeg blir irritert... "kom tilbake når du har abortert 3 ganger" osv..... Og dessuten fikk jeg beskjed om at det måtte ha gått 1 år siden siste abort, før de kunne starte utredning. Nå holder vi på med ivf i Danmark. Orker ikke mer av helsevesenet her i Norge... hi hi Øsnker deg masse masse lykke!!! Push på og håper det hjelper!! Mange klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6668044-hvem-av-dere-har-barn-fra-f%C3%B8r-og-mistet-3-ganger-gjennomf%C3%B8rt-utredning-med-samme-mann/#findComment-6670786
JordbærMathilde Skrevet 14. oktober 2006 #4 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hei! Jeg har mistet 4 ganger med samme mann (+ exu). Vi har to barn sammen. Skal snart på utredning. Regner ikke med at de finner noe... Vi har egentlig ikke problemer med å bli gravide, men det er en fattig trøst... (Forstår at vi er heldige i forhold til dem som prøver i år -og mister..) Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om at du forventer å miste.. Vi er jo ikke i samme situasjon, men vi sliter jo med samme triste problem... Ønsker dere lykke til, ikke gi opp! Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6668044-hvem-av-dere-har-barn-fra-f%C3%B8r-og-mistet-3-ganger-gjennomf%C3%B8rt-utredning-med-samme-mann/#findComment-6682496
evigoptimist Skrevet 14. oktober 2006 #5 Del Skrevet 14. oktober 2006 Hei! Har selv mistet fem ganger og fått to barn med samme mann. Venter nå på utredning. Har altså heller ingen problemer med å bli gravid, men hjelper lite når vi mister gang på gang.... Det er fryktlig tungt å miste, uansett om man har barn eller ikke, men selvfølgelig er det lettere å leve videre når man har barn man må ta vare på. Lykke til alle sammen - stå på - håper dere lykkes til slutt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6668044-hvem-av-dere-har-barn-fra-f%C3%B8r-og-mistet-3-ganger-gjennomf%C3%B8rt-utredning-med-samme-mann/#findComment-6687544
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå